Bliži se taj dan, praznik ili ne, kada treba da pokloniš posebnoj osobi poklon kakav zaslužuje. Tako nešto treba da bude klasika koja govori više od hiljadu reči, a šalje samo jednu poruku - emocije spakovane u bočicu. Takav poklon je, najčešće, Njegovo Visočanstvo - parfem.
E, tu dolazimo do problema. Kako izabrati pravi, koji će poslati pravu poruku baš tom muškarcu, da odmah prepozna da je za njega? Čitaj dalje i otkrij sa nama put do pronalaženja najboljeg muškog parfema, u čemu nam pomaže Dragana Žigić, naš Category Manager za lepotu i negu. Posvetila je 20 godina rada i ljubavi svetu parfema i tvrdi da, kada biraš miris, biraš „neizbrisiv trag u nečijem sećanju“.
Pre svega, da razjasnimo razliku između parfema i toaletne vode. Ono što ih u suštini razdvaja je koncentracija aromatičnih ulja i trajanje mirisa na koži.
Parfem, poznat i kao Eau de Parfum (EDP), sadrži veći procenat mirisnih esencija, obično između 15% i 20%, zbog čega je intenzivniji i duže ostaje na koži. Toaletna voda, ili Eau de Toilette (EDT), ima nižu koncentraciju aromatičnih ulja, obično između 5% i 15%. To znači da je miris lakši, te se zadržava kraće vreme, obično nekoliko sati.
U praksi, parfem se često koristi za specijalne prilike, dok je toaletna voda idealna za svakodnevnu upotrebu, jer pruža suptilan i svež miris.
Još jedan važan faktor koji treba da uzmeš u obzir pri izboru su takozvane porodice parfema, odnosno vrste. Ova klasifikacija pomaže da se bolje razume i opiše karakter različitih mirisa.
Tako, postoji nekoliko osnovnih porodica: citrusne, cvetne, orijentalne i drvenaste. Citrusni mirisi su poznati po svojoj svežini i energičnosti, često ih biraju osobe koje vole lagane i osvežavajuće parfeme. Cvetne note su najšire i najraznovrsnije, pokrivajući sve od suptilnih do intenzivnih aroma. Orijentalne su tople i senzualne, često sa dodatkom vanile, smole i začina. Drvenasti mirisi su čvrsti i zemljani, idealni za one koji su tradicionalno muževni.
Znajući ove vrste, lakše možeš da suziš izbor i prepoznaš pravi muški parfem koji želiš da pokloniš.
Ono što takođe treba da imaš na umu, parfemske formule imaju strukturu piramide sa tri nivoa nota koji se postepeno otkrivaju:
„Na parfeme treba gledati kao na statue, pa su donje note zapravo postolje na kome se zasniva celokupna struktura,“ dodaje Dragana. „Svaki parfem je putovanje kroz vreme i prostor. Gornje note zovu na avanturu, srednje note su putovanje, a donje note su uspomena koja ostaje.“
Kao što svaki čovek nosi slojeve ličnosti koje se vremenom otkrivaju, tako i parfem postepeno otkriva svoje, od trenutnog privlačenja do duboke i trajne esencije.
„Parfem je nevidljiva lična karta,“ objašnjava Dragana. „Predstavlja čulnu identifikaciju sa osobom koja je nosi, priča priču iza dokumenata, govora, gestikulacije i ostalog...“ Uz pomoć čula njuha, odnosno frontalnog režnja, čovek razvija asocijacije na sećanja, trenutke i ljude. Taj uticaj treba dobro da iskoristiš i doneseš ispravnu odluku pri odabiru.
Za one koji neguju klasičan stil i vole diskretnu eleganciju, idealan izbor bi bio parfem sa drvenastim notama i suptilnim dodatkom lavande ili bergamota. Ovakvi parfemi su odraz zrelosti i bezvremenosti.
One koji su korak ispred drugih i prate najnovije trendove, privući će parfemi sa naglašenim voćnim ili vodenim notama koje ističu njihovu energičnost.
Za muškarce koji vole moć, luksuz i da ga, kad uđe bez najave, svi primete, preporučuje se iskričavi grejp, crvena narandža, note ruže, cimeta i „suvo“ zlato u bočici od starog parfemskog barda, Paco Rabanne 1 Million.
Sa druge strane, za razigrane odrasle muškarce koji u sebi neguju “večitog dečaka”, Dragana kaže da treba odabrati biber i muskantni orah, koji ostaju “u nosu” i dugo nakon što on napusti prostoriju… Šarmantan i markantan, on je glavni lik svake serije, „a man to die for“ – i on i parfem za njega, Moschino Toy Boy.
Hobiji i interesovanja su takođe odličan putokaz pri odabiru idealnog muškog parfema. Ako voli planinarenje prijaće mu sveže, drvenaste note koje podsećaju na miris prirode. Ljubiteljima knjiga i tišine više odgovaraju suptilniji, topliji mirisi koji podsećaju na miran ambijent biblioteke.
Za „noćne ptice“ koje uživaju u izlascima i provodu, treba birati parfeme sa jakim i senzualnim notama koje uvek privlače pažnju. Dok su, za one koji vole umetnost i kulturu, idealan izbor klasične note sa dozom modernog.
Aktivni muškarci sportskog duha često biraju energične i osvežavajuće parfeme koji odražavaju njihovu dinamičnost. Citrusi i vodene note su posebno popularne među njima, dajući im osećaj čistoće i vitalnosti nakon fizičkih aktivnosti.
„Kada ljudi opisuju mirise koje vole, obično opisuju sebe. Pa govore – treba mi nešto čisto, slatko, intenzivno ili čak gurmansko...“, kaže Dragana. Znamo već, sve te osobine se lako mogu povezati sa određenim bojama: npr. čisto sa belom, slatko sa roze, intenzivno sa crvenom itd. To znači da možeš na osnovu boja cveća ili voća u sastojcima da pronađeš dobitnu kombinaciju za poklon koji zamišljaš.
Tako, za povučene, introvertne osobe, treba da tražiš „zadimljene“ note, one koji asociraju na miris kože i konjskog sedla, blage citruse i slično. Brend koji ih dobro poznaje je svakako Issey Miyake, pravi za umetnike koji vole tamu i tišinu i tu kreiraju magiju.
Međutim, ako je tvoj muškarac „gladijator i lav“ u jednom, onda treba da nabaviš ovu parfemsku formulu - Paco Rabanne Invictus, u kojoj je spakovana sva raskoš sveta mirisa. Na sastojcima se nije štedelo jer, muškarac sa snažnim karakterom, miriše na nešto kao što su crvena paprika i žalfija.
Pored temperamenta, na izbor i te kako imaju uticaj i temperature. To je jedinstvena igra između parfema i prirodnih mirisa, i zbog toga isti parfem miriše drugačije na svakoj osobi.
Tako, „severnjaci“ vole miris šume i prirode, borovih iglica, čempresa, tople note badema i meda. Malo južnije, miriše na dim, prašinu, pesak i vodu. Naš region, bira vanilu ili tzv. domaćinske parfeme, glasne i moćne.
Pa kada biraš za muškarca koji voli italijanski sladoled, šetnje pored mora, miriše na svežinu morskih kapljica i tek ubrano citrusno voće, treba da mu kupiš jedan od retkih parfema koji traju dugo Dolce Gabanna Light Blue Intense.
Što se sezona tiče, za prazničnu Dragana preporučuje cvetne, aromatične i začinske parfeme, mirise alkoholnih pića, i nenadmašive kombinacije ruma, kafe i čokolade. Nasuprot tome, na proleće treba da izabereš parfeme koji u svom sastavu imaju belo cveće, citruse i sočno voće kao što su breskve, višnje, jagode...
„Inače, parfemi mogu da mirišu i na kišu, tugu, strah i zvezde“, govori Dragana. Brendovi se u svojim kreacijama trude da doprinesu doživljaju potpune atmosfere koju muški parfemi nose sa sobom. Isto tako, kreatori parfema smatraju da, ustvari, ne postoje letnji i zimski. Parfemi su kao donji veš - nosimo one koji predstavljaju nas u svako doba, u skladu sa raspoloženjem i energijom.
Izbor parfema se često vezuje i za astrologiju. Osnovne karatkeristike horoskopskih znakova različito „komuniciraju“ sa kombinacijama mirisa u parfemima.
Dragana kaže da su, na primer - bikovi, obično vrlo talentovani hedonisti, ljubitelji gurmanskih nota u parfemima. Za emotivne rakove je više belo cveće i sočno voće, bez mnogo šećera. Blizanci vole balans, citruse i koktele, strelčevi avanture, daleke destinacije, ruže, dim i miris kože.
Device, metodične i precizne, preferiraju sveže i čiste mirise koji odražavaju potrebu za redom i savršenstvom. Vage teže harmoniji i eleganciji, idealni za njih su sofisticirani parfemi, često sa blago puderastim notama. Škorpije, sa svojim misterioznim karakterom, traže duboke, senzualne mirise koji ostavljaju trajan utisak.
U svakom slučaju, možeš da uzmeš u obzir i ovaj faktor, tj. povezanost mirisa sa položajem zvezda, u cilju pronalaženja odgovarajućeg.
Kada biraš muški parfem za određenu priliku, idealan izbor zavisi od atmosfere i očekivanja.
Za poslovne sastanke, najbolji su suptilni i čisti mirisi koji odišu profesionalnošću, poput citrusnih ili laganih drvenastih nota. Večernji izlasci zahtevaju nešto drskije i upečatljivije, možda orijentalne ili začinske note koje dodaju malo misterije i sofisticiranosti. Opušteni, sportski parfemi su savršeni za casual druženja. Za posebne, romantične trenutke, biraj dublje, senzualne mirise.
Parfem treba da bude produžetak ličnosti, da se ne nameće. Pažljiv izbor za različite prilike može da poboljša celokupan utisak i da bude savršen dodatak njegovoj pojavi.
Dragana kaže da, od 1900. godine do danas, industrija parfema se nije mnogo promenila. Upotrebljavaju se uglavnom isti sastojci, samo što se više vodi računa o zaštiti okoline. Dominiraju klasika i elegancija, luksuz i sve popularniji unisex parfemi. Vodeći brendovi, kao na primer Carolina Herrera, uvek igraju na sigurno, održavaju renome i reputaciju.
Oni koji pribegavaju klasičnim brendovima poput Lalique, tragaju za autentičnim identitetom, za njih su jednostavni, chic parfemi, koji asociraju na prestiž i osvajanje. To su muškarci koji vrednuju luksuz, glamur i statusne simbole. Avanturisti više vole mirise brenda kao Mont Blanc, poznatog po egzotičnim mirisnim kombinacijama.
Muški parfem koji je trenutno među onima koji dominiraju, za džentlmena pored kojeg se svaka žena oseća kao princeza je upravo vanvremenski klasik Versace L'Homme. Za stabilnog i odanog muškarca, miriše na mošus i vanilu, predstavlja nepogrešiv izbor koji ne prestaje da oduševljava sve koji ga koriste.
Jedan francuski psiholog je jednom pilikom rekao da ljudi, kada biraju parfem, koliko god da ih „šetamo“ po prodavnici, oni uvek izaberu onaj prema kome su od početka okrenuli vrh desne cipele. Desna noga prati i ukazuje na onaj koji nas je osvojio i ostavio najjači utisak na nas, uprkos gomile pomirisanih. Ovo znači da pri izboru treba da gledaš sastojke i pratiš svoju intuiciju tj. podsvest.
Kada kupuješ parfem online, kako tvrdi Dragana, to je kao da sediš u nekom restoranu prvi put i gledaš jelovnik. Na osnovu onoga što čitaš, zamišljaš i biraš ono što ti deluje primamljivo. Upravo tako, čitajući sastav, biraš parfem koji ima bar tri komponente koje bi se dopale onome za koga tražiš.
Njen je savet, takođe, da svakako pregledaš našu široku paletu proizvoda, izdvojiš top tri muška parfema i odabereš onaj koji ima sastojke koji odgovaraju baš temperamentu osobe kojoj kupuješ.
U svakom slučaju, imaj na umu da kupuješ nešto što nema ni vreme ni granice. Dobar parfem je pečat koji se pamti i može da doprinese osećaju sreće i samopuzdanja osobe koja ga nosi. Zato poseti naš sajt i izaberi jednostavno iz bogate kolekcije najbolji muški parfem koji ostaje u sećanju zauvek.
Za osobe koje imaju intolerantnu kožu, sklonu alergijama, koja „odbija“ parfem, postoji rešenje. Dragana tvrdi da u tim slučajevima, ne moraš da biraš poseban parfem. Kod žena, najbolje pomažu obične maramice koje treba raslojiti na dva tanka dela i staviti blizu najtoplije regije, tačnije, pulsirajućih tačaka na telu – kod grudi, u grudnjak. Za muškarce, kada se koža prezasiti od parfema, treba ga naprskati u unutrašnjost kragne ili rukava. „Na taj način, miris će se širiti jednako kao da je nanet direktno na kožu i dobija se potpuno isti efekat“.
Za vreme korišćenja bilo koje stranice na veb-sajtu ananas.rs, kompanija Ananas može da sačuva određene informacije na korisnikov uređaj, putem "kolačića" (eng. "cookies").