ANANAS E-COMMERCE d.o.o.

Opšti uslovi kupovine i predugovorno informisanje potrošača

Poštovani potrošači,

Molimo vas da pažljivo pročitate Opšte uslove kupovine i predugovorne informacije pre nego što obavite kupovinu. U postupku kupovine na Elektronskoj platformi ananas.rs, saglašavate se sa ovim uslovima kupovine i informacijama (u daljem tekstu: Opšti uslovi i predugovorne informacije), čime potvrđujete da ste ih pročitali, razumeli i prihvatili. 

Opštim uslovima i predugovornim informacijama regulisani su uslovi kupovine preko Elektronske platforme ananas.rs (u daljem tekstu: Platforma), prava i obaveze potrošača i ostala pitanja od značaja za funkcionisanje Platforme u okviru privrednog društva ANANAS E-COMMERCE d.o.o. Beograd – Novi Beograd, sa registrovanim sedištem na adresi Vladimira Popovića 8A, Beograd-Novi Beograd, 11070 Novi Beograd, Srbija, e-mail: office@ananas.rs, koje je upisano u Registar privrednih subjekata dana 23.10.2020. godine rešenjem broj БД 77446/2020, matični broj: 21625434, PIB: 112195997, registrovana delatnost 4791 Trgovina na malo posredstvom pošte ili preko interneta (u daljem tekstu: Ananas).

Platforma je posrednik u prodaji roba i usluga između potrošača i trgovca, te kada robu poručuje putem Platforme, potrošač zaključuje ugovor sa trgovcem, odnosno stupa u kupoprodajni odnos sa trgovcem. Trgovci koji prodaju robu putem Platforme jesu privredni subjekti (pravna lica i preduzetnici) koji sa Ananasom imaju zaključen Ugovor o posredovanju u prodaji robe i usluga i o pratećim uslugama. Opšti uslovi i predugovorne informacije usklađeni su sa Zakonom o zaštiti potrošača Zakonom o elektronskoj trgovini, Zakonom o trgovini, Zakonom o oglašavanju Zakonom o platnim uslugama i Zakonom o zaštiti korisnika finansijskih usluga kod ugovaranja na daljinu. Kupovina obavljena preko Platforme predstavlja zaključenje ugovora na daljinu. Kada potrošač obavi kupovinu putem Platforme, Opšti uslovi i predugovorne informacije sastavni su deo tog ugovora. 

Opši uslovi kupovine i predugovorne informacije za potrošače obuhvataju sledeće informacije i obaveštenja od značaja za potrošače:

  • Uputstvo za kupovinu na Platformi ananas.rs
  • Slanje računa i ostalih dokumenata na e-mail
  • Otkazivanje porudžbine od strane potrošača
  • Proces i faze kupovine na Platformi ananas.rs
  • Plaćanje na Platformi
  • Predugovorno informisanje o jednokratnoj platnoj transakciji na Platformi ananas.rs
  • Autorizacija i izvršavanje jednokratne platne transakcije
  • Način i jezik komunikacije
  • Izjava o konverziji
  • Kupovina za poklon
  • Dostava i obračun troškova dostave (Cenovnik dostave)
  • Besplatna dostava
  • Način i rok dostave
  • Dostava iz Ananasovog skladišta 
  • Dostava iz skladišta trgovca
  • Ananas+ klub
  • Zakonska odgovornost trgovca za saobraznost
  • Ugovorna garancija
  • Reklamacije potrošača
  • Pravo na predomišljanje i odustanak od kupovine
  • Povraćaj novca potrošaču u slučaju odustanka od kupovine
  • Izuzeci od prava na odustanak od kupovine
  • Neuspelo uručenje
  • Zaštita autorskog prava  i srodnih prava i drugih prava intelektualne svojine
  • Zabrana zloupotrebe Platforme
  • Prijem komercijalnih poruka
  • Rešavanje sporova
  • Vansudsko rešavanje potrošačkih sporova
  • Zaštita podataka o ličnosti
  • Važenje i izmena Opštih uslova i predugovornih informacija za potrošače

Uputstvo za kupovinu na Platformi ananas.rs

Potrošač može na Platformi obaviti kupovinu kao registrovani korisnik (registracija preko e-mail adrese, Google naloga ili Facebook naloga) ili kao gost korisnik, pri čemu ostavlja svoje podatke neophodne za realizaciju kupovine odnosno isporuku robe. Registracija je besplatna i pruža potrošaču određene pogodnosti, kao što su: ušteda vremena (brža kupovina svaki sledeći put, čuvanje adrese za isporuku za buduće kupovine), mogućnost članstva u Ananas+ klubu, omogućavanje kompletnog uvida u status porudžbine uz lakši pristup i pregled svih prethodnih porudžbina i računa), mogućnost kreiranja lista želja itd. Takođe, kupovinu na Platformi moguće je obaviti uz pomoć agenata Ananas korisničkog centra, i to pozivom na broj 0800 000 111 i biranjem opcije 2 ili putem chat-a preko zvaničnih Facebook i Instagram naloga. U slučaju naručivanja proizvoda sa Platforme telefonskim putem, potrošač je izričito saglasan da u njegovo ime porudžbinu na Platformi obavi agent Ananas korisničkog centra kome je potrošač u obavezi da saopšti podatke od značaja za kreiranje i realizaciju porudžbine. Takođe, potrošač je izričito saglasan da se proizvod naručen na ovaj način isporuči na adresu potrošača, kao i da plaćanje obavi gotovinom pouzećem.

Na Platformi nije dozvoljeno obaviti kupovinu u svojstvu pravnog lica i preduzetnika.

Ukoliko se za kupovinu izvrši plaćanje platnom karticom privrednog društva/preduzetnika, u tom slučaju Platforma, Banka, kao ni Institucija elektronskog novca[1] ne odgovaraju za poreske kao i druge zakonske obaveze koje prate platnu transakciju i osnovni pravni posao na osnovu kojeg je transakcija izvršena, niti bilo koje druge poreze koji mogu nastati prilikom pružanja usluga/isporuke robe.

U procesu obavljanja kupovine, potrošač izjavljuje da je upoznat i saglasan sa Opštim uslovima i predugovornim informacijama i Politikom privatnosti. Nakon završetka procesa naručivanja robe, potrošač na e-mail dobija specifikaciju porudžbine. Ovaj e-mail je potvrda da je porudžbina obrađena i da se dalje procesuira, te ne predstavlja zaključenje ugovora o prodaji robe. Kada se potvrdi da je roba koju je potrošač naručio dostupna u skladištu, odnosno kada kurir preuzme robu radi dostavljanja potrošaču, porudžbina će biti potvrđena i potrošač će na e-mail dobiti račun, te se smatra da je ugovor o kupovini tada zaključen. Izuzetno, u skladu sa procesima uspostavljenim na Platformi, račun može biti dostavljen potrošaču prilikom isporuke odnosno  u pošiljci zajedno sa proizvodom/ima. Može se desiti da određeni proizvod nije na stanju, o čemu će potrošač biti obavešten. Platforma neće biti odgovorna prema potrošaču ukoliko se desi da određeni proizvod nije u datom trenutku dostupan u skladištu.

Kupovinu određenih, posebno obeleženih proizvoda na Platformi mogu obaviti samo punoletni potrošači. Kod poručivanja posebno obeleženih proizvoda, potrošač je dužan da potvrdi da je punoletan. Kupovina odnosno isporuka posebno obeleženih proizvoda od strane maloletnih potrošača nije dozvoljena. Platforma ne snosi odgovornost u slučaju kupovine posebno obeleženih proizvoda od strane potrošača koju nisu punoletni.

Slanje računa i ostalih dokumenata na e-mail

Ostavljanjem e-mail adrese potrošač daje saglasnost da mu se na e-mail adresu odnosno elektronskim putem dostavi specifikacija porudžbine, fiskalni račun/i za kupljene proizvode, kao i druga dokumenta koja se odnose na ugovor o prodaji (Opšti uslovi i predugovorne informacije, obrazac zahteva za odustanak od ugovora itd). Izuzetno, u skladu sa procesima uspostavljenim na Platformi, fiskalni račun trgovca se može potrošaču dostaviti u štampanoj formi u pošiljci zajedno sa proizvodom/ima, te je potrošač upoznat i saglasan da u određenim situacijama umesto elektronskim putem, fiskalni račun može dobiti u štampanoj formi. Takođe, na e-mail potrošača dostavlja se identifikacioni kod za preuzimanje pošiljke na Ananas Paket Zoni ili Paketomatu. Ananas će komunicirati sa potrošačem putem e-mail-a, obaveštenjima koja će objavljivati na Platformi, a u posebnim slučajevima i telefonom.

Otkazivanje porudžbine od strane potrošača

Potrošač ima pravo da otkaže porudžbinu do momenta dok porudžbina u skladištu ne bude spremna za slanje. Otkazivanje porudžbine može se učiniti preko Platforme, na stranici Porudžbine i reklamacije ili putem kontakt forme na stranici Korisnička podrška, to jest klikom na polje „Piši nam“. Porudžbinu je moguće otkazati i putem telefona, pozivom na broj 0800 000 111 i biranjem opcije 3, do momenta dok porudžbina ne bude spremna za slanje. U slučaju otkazivanja porudžbine, potrošač dobija obaveštenje da je njegova porudžbina otkazana, a prethodno rezervisana sredstva će mu biti oslobođena.

Opis proizvoda i prodajna cena

Opis proizvoda, odnosno njegova osnovna obeležja i prodajna cena istaknuti su pored slike svakog proizvoda, dok se podaci o trgovcu nalaze na linku pored proizvoda. Obaveza je trgovca da proizvode opiše što je detaljnije moguće, kako bi se potrošaču pružio optimalan nivo informacija o proizvodu. Platforma ne garantuje da su istaknuti podaci i slike proizvoda 100% tačni i pouzdani i bez grešaka. Ukoliko isporučen proizvod ne odgovara opisu na Platformi, potrošač može da izjavi reklamaciju.

U skladu sa Zakonom o trgovini, obaveza je trgovca da na jasan, lako uočljiv i čitljiv način istakne prodajnu cenu neposredno pored prikaza ili opisa proizvoda, kao i da se pridržava istaknutih cena i uslova prodaje. Sve cene proizvoda istaknute na Platformi su konačne i u njih je uključen PDV. Cene se ističu i naplaćuju u dinarima. Troškovi isporuke nisu uračunati u cenu, već se dodatno naplaćuju i zavise od težine pošiljke.

Proces i faze kupovine na Platformi ananas.rs

1. Poručivanje robe putem Platforme   

sredstva potrošača se za ukupnu porudžbinu rezervišu na njegovoj platnoj kartici, ukoliko je izabrao način plaćanja „plaćanje platnom karticom na Platformi“.U slučaju da trgovci nisu u mogućnosti da obezbede isporuku poručene robe iznos vrednosti nedostajućih proizvoda oslobađa se potrošaču i iznos razlike troška dostave oslobađa se potrošaču;

  • ukoliko je potrošač prilikom poručivanja izabrao način plaćanja „gotovinom pouzećem” kurirskoj službi, plaćanje će se izvršiti na licu mesta gotovinom, pri preuzimanju robe;
  • ukoliko je potrošač prilikom poručivanja izabrao isporuku na Ananas Paket Zoni i način plaćanja „plaćanje karticom prilikom preuzimanja“, plaćanje će izvršiti platnom karticom na POS terminal uređaju na licu mesta, pri preuzimanju robe na izabranoj Ananas Paket Zoni, kada će mu se platna kartica zadužiti za iznos porudžbine;

2. Izdavanje računa za sve stavke porudžbine i zaduženje platne kartice potrošača (ako je plaćanje obavljeno platnom karticom na Platformi);

zbir ukupnih iznosa faktura trgovaca se transferiše na namenski račun Institucije elektronskog novca za zaštitu novčanih sredstava korisnika kod banke;

3. Raspored sredstava naplaćenih od potrošača

  • Platforma - provizija za posredovanje i naknada za dostavu robe;
  • Trgovac - maloprodajna vrednost robe umanjena za proviziju za posredovanje i naknadu za dostavu robe.

 Plaćanje na Platformi

Proizvode koje naruči na Platformi potrošač može da plati:

1. Platnom karticom na Platformi (DinaCard, Visa, MasterCard, Maestro, American Express) – ukoliko potrošač odabere opciju plaćanja karticom, potrebno je da na označenoj sigurnoj formi stranice potrošač unese podatke sa platne kartice. Ukoliko je transakcija izvršena, potrošač će biti obavešten da je rezervacija sredstava u iznosu kreirane porudžbine uspešno obavljena. Prihvatanjem ovih Opštih uslova i predugovornih informacija potrošač je saglasan da mu se u momentu inicijalnog poručivanja rezervišu sredstva u iznosu kreirane porudžbine, kao i da se njegova platna kartica zaduži za iznos sa računa za realizovanu kupovinu. Za potrošače koji su registrovani korisnici, postoji mogućnost da sačuvaju upotrebljenu platnu karticu na svom korisničkom nalogu. U trenutku kada kurir preuzme pošiljku radi dostave potrošaču i maloprodajni račun trgovca bude izdat, rezervisana sredstva će biti skinuta sa kartice, odnosno tada se izvršava kartična transakcija zaduženja računa kartice potrošača. Podaci o platnoj kartici čuvaju se na sigurnoj zaštićenoj stranici u kriptovanoj formi i nisu dostupni drugim stranama u procesu plaćanja. Podaci o platnoj kartici ni jednog trenutka nisu dostupni Platformi, uključujući i situaciju kada registrovani korisnik sačuva upotrebljenu platnu karticu na svom korisničkom nalogu. Prilikom unošenja podataka o platnoj kartici, poverljive informacije se prenose putem javne mreže u zaštićenoj (kriptovanoj) formi upotrebom SSL protokola i PKI Sistema, kao trenutno najsavremenije kriptografske tehnologije. U slučaju povraćaja novca potrošaču koji je obavio plaćanje platnom karticom, delimično ili u celosti, (reklamacija, odustanak od kupovine, neuspelo uručenje itd.), povraćaj sredstava će biti izvršen na karticu, odnosno na tekući račun potrošača uz njegovu prethodnu saglasnost. U tom slučaju, potrošač je dužan da Platformi otkrije lični podatak – broj računa, kako bi se izvršio povraćaj novca. O obradi ličnih podataka molim Vas posetite našu Politiku privatnosti koja je dostupna na Platformi.

Potrošač  može da registruje veći broj različitih platnih kartica kojima će plaćati prilikom kupovine na Platformi. Prilikom registracije, obavlja se za provera validnosti kartice i samog potrošača. Nakon uspešne verifikacije, kartice postaju dostupne za korišćenje na profilu Potrošača u delu „Platne kartice“. 

2. Plaćanje gotovinom pouzećem

U procesu izvršenja platne transakcije, a u opciji plaćanja gotovinom pouzećem postoji jedan pružalac platnih usluga - Institucija elektronskog novca, koja pruža uslugu daljeg prenosa primljenih novčanih sredstava po nalogu potrošača prema instrukcijama dobijenim od strane Platforme, a na osnovu  prethodne saglasnosti koju je dao potrošač prihvatanjem Opštih uslova i predugovornih informacija i naloga za izvršenje jednokratne platne transakcije.

Isporuka robe kupcima se vrši od strane kurirske službe pri Platformi ili drugih kurirskih službi sa kojima Platforma i Institucija elektronskog novca imaju potpisan ugovor o poslovnoj saradnji. Ugovorom o poslovnoj saradnji su definisana prava i obaveze svake od strana, a koje se ogledaju u vremenu i načinu isporuke, obavezama kururskih službi o izveštavanju o preuzetim paketima/robi, kao i o načinu prenosa/uplate novčanih sredstava preuzetih od potrošača po osnovu isporučenih paketa/robe.

Po prijemu robe isporučene od strane kurirske službe, potrošač plaća gotovinom iznos isporučene robe koji je naveden na računu, koji se potrošaču dostavlja elektronskim putem ili zajedno sa robom (štampana forma).

Kurirska služba preuzima gotovinu i uplaćuje iznos primljenih sredstava na svoj poslovni račun otvoren kod banke. Na dnevnom nivou kurirska služba sastavlja izveštaj koji šalje Platformi i Instituciji elektronskog novca za prethodni dan, u kojem je data specifikacija isporučenih paketa, kao i vrednost novčanih sredstava koja će biti transferisana najkasnije narednog radnog dana sa računa kurirske službe na namenski račun za zaštitu novčanih sredstava korisnika Institucije elektronskog novca otvorenog kod poslovne banke. Kurirska služba je u obavezi da po slanju izveštaja odmah prenese iznos sredstava naveden u izveštaju sa svog poslovnog računa na namenski račun Institucije elektronskog novca.

Izvršenje platnih transakcija od strane Institucije elektronskog novca podrazumeva usluge prijema i daljeg prenosa novčanih sredstava sa posebnog računa Institucije za zaštitu sredstava korisnika otvorenog kod poslovne banke, na platne račune Primaoca plaćanja: trgovaca i Platforme.

Institucija elektronskog novca pruža platne usluge potrošaču i potrošač se javlja kao izdavalac svih platnih naloga prema Instituciji elektronskog novca.

Plaćanje se izvršava kao jednokratna platna transakcija i platni nalog sadrži sve potrebne informacije za izvršenje platne transakcije. 

Odgovornost Institucije elektronskog novca u procesu izvršenja plaćanja se ogleda u prenosu sredstava u skladu sa instrukcijom Platforme, a u rokovima utvrđenim ugovorom između Platforme i Institucije elektronskog novca i Opštim uslovima kupovine i predugovornim informacijama.

Platforma je odgovorna za tačnost i ažurnost podataka vezanih za izvršenje platne transakcije (platilac, iznos, primalac sredstava, rok za plaćanje i sl.)

Za sve vrste primedbi i reklamacija potrošač/platilac i korisnik sredstava/trgovac se obraćaju Platformi koja je zadužena za dalju komunikaciju sa ostalim učesnicima u cilju rešavanja reklamacije.

Za porudžbinu u vrednosti većoj od 100.000,00 RSD, ukoliko se radi o pojedinačnoj platnoj transakciji, plaćanje je moguće obaviti samo platnom karticom na Platformi. Naručivanje proizvoda u vrednosti većoj od navedene nije moguće obaviti uz pomoć agenata Ananas korisničkog centra, pozivom na broj 0800 000 111. Ukoliko se radi o više povezanih kupovina u toku perioda od 30 dana, a čiji zbir prelazi vrednost od 100.000,00 RSD, Institucija elektronskog novca ima pravo da odbije izvršenje naloga ukoliko su sredstva naplaćena u gotovini, kao i da traži da se roba plati bezgotovinski. Platforma je u obavezi da obezbedi izveštaje prema zahtevu  Institucije elektronskog novca, a prema kojima će se pratiti potencijalno vezane i/ili sumnjive transakcije.

Ovim putem potrošač se obaveštava o mogućnosti provere platnih transakcija, kako pojedinačnih tako i potencijalno povezanih transakcija, te da je u obavezi da na zahtev Platforme obezbedi kopiju ličnog dokumenta i/ili bilo koji drugi dokument ili izjavu u vezi sa obavljenim kupovinama preko Platforme.

Platforma je u obavezi da Instituciji elektronskog novca, koja primenjuje Zakon o sprečavanju pranja novca i finansiranju terorizma (član 7), prosledi svu potrebnu dokumentaciju u cilju praćenja i poznavanja stranke i kontrole izvršenja platnih transkacija. Institucija elektronskog novca zadržava pravo da obustavi izvršenje platnih transakcija u slučajevima sumnjivih transakcija ili nedostavljanja zahtevane dokumentacije od strane Platforme.

  1. Plaćanje karticom prilikom preuzimanja robe na Ananas Paket Zoni

Po prijemu odnosno preuzimanju robe na Ananas Paket Zoni, potrošač ima opciju da plati preuzetu robu platnom karticom putem POS terminal uređaja koji obezbeđuje Platforma.

U procesu izršenja platne transakcije, a u opciji plaćanja pouzećem putem platne kartice, postoji jedan pružalac platnih usluga tj. Institucija elektronskog novca koja: 

  • obezbeđuje prihvat bezgotovinskih načina plaćanja platnim karticama na POS terminal uređajima  - agregacija plaćanja, a o čemu sa Platformom ima potpisan Okvirni ugovor o prihvatu platnih instrumenata zasnovanih na platnoj kartici;
  • pruža uslugu daljeg prenosa primljenih novčanih sredstava po nalogu potrošača, a prema instrukcijama dobijenim od strane Platforme i prethodne saglasnosti koju je dao potrošač prihvatanjem Opštih uslova kupovine i predugovornih informacija i jednokratne platne transakcije.

S obzirom na to da je u momentu plaćanja platnom karticom na POS uređaju Platforme roba preuzeta od strane potrošača, radi se zaduženje računa potrošača od strane banke izdavaoca platne kartice.

Sredstva se prema Okvirnom ugovoru o prihvatu platnih instrumenata zasnovanih na platnoj kartici između Institucije elektronskog novca i Platforme, prebacuju na namenski račun za zaštitu novčanih sredstava korisnika Institucije elektronskog novca otvorenog kod poslovne banke.

Predugovorno informisanje o jednokratnoj platnoj transakciji na Platformi ananas.rs

Ove predugovorne informacije o jednokratnoj platnoj transakciji na Platformi ananas.rs sadrže:

  • informacije o Ugovoru o jednokratnim platnim transakcijama prilikom plaćanja na Platformi ananas.rs putem platnih kartica, kao i prilikom plaćanja pouzećem gotovinski i bezgotovinski;
  • informacije o izvršenju jednokratnih platnih transakcija;
  • informacije i podatke o naknadama i terminskom planu za izvršenje jednokratnih platnih transakcija;
  • informacije o načinu i sredstvima komunikacije između potrošača i Institucije.

 Pojmovi u ovom dokumentu imaju sledeće značenje:

Internet platforma (engl. market place) je virtuelna prodavnica koja predstavlja softversko rešenje Ananasa kao organizatora Internet platforme kojim se potrošačima omogućava kupovina robe ili usluga, odnosno trgovcima oglašavanje i prodaja robe/usluga na Platformi ananas.rs.

Potrošač je fizičko koje daje nalog za izvršenje platne transakcije u cilju kupovine robe/usluge na Platformi ananas.rs

Trgovac je pravno lice ili preduzetnik koje nudi i prodaje robe/usluge na Platformi

Platna transakcija je transakcija plaćanja roba ili usluga sa odloženim datumom valute nastala korišćenjem platne kartice od strane potrošača ili plaćanje roba i usluga od strane potrošača pouzećem, a koja u svakom slučaju podrazumeva prenos novčanih sredstava na račun Institucije elektronskog novca za zaštitu novčanih sredstava korisnika kod poslovne banke u cilju daljeg prenosa na platne račune Primaoca plaćanja. 

Platna kartica je platni instrument u obliku fizičke ili elektronske kartice koji se koristi za iniciranje platne transakcije. 

Nalog potrošača za izvršenje platne transakcije je instrukcija potrošača na Platformi pružaocu platnih usluga kojom se zahteva izvršenje platne transakcije. 

Instrukcije za prenos novčanih sredstava predstavljaju instrukcije koje Platforma dostavlja Instituciji elektronskog novca u cilju prenosa novčanih sredstava sa posebnog računa Institucije elektronskog novca za zaštitu novčanih sredstava korisnika na platne račune krajnjih Primalaca plaćanja, a prema i u skladu sa Nalogom potrošača za izvršenje platne transakcije i definisanim datumom u budućnosti za izvršenje transakcije, a najkasnije u roku od 30 dana. 

Primaoci plaćanja, u smislu odredbi ovog dokumenta, su krajnji korisnici novčanih sredstava, i to trgovac po osnovu prodaje robe/usluga na Platformi i Platforma u odnosu na provizije i naknade po osnovu usluga/aktivnosti koje pruža na Platformi (provizija za posredovanje u trgovini na Platformi i naknada za isporuku robe). 

Jedinstvena identifikaciona oznaka označava kombinaciju slova, brojeva i/ili simbola koju Institucija utvrđuje korisniku platnih usluga, odnosno potrošaču i koja se u platnoj transakciji upotrebljava za nedvosmislenu identifikaciju tog korisnika i/ili njegovog platnog računa;

Jednokratna platna transakcija predstavlja platnu transakciju koja se izvršava bez otvaranja platnog računa za platioca ili primaoca plaćanja;

Račun je poseban namenski račun Institucije elektronskog novca za zaštitu novčanih sredstava korisnika otvoren kod poslovne banke i koji ne podleže blokadi.

Ugovor o jednokratnoj platnoj transakciji kojom se uređuje izvršenje jedne određene platne transakcije čine Opšti uslovi poslovanja Institucije https://ledpay.rs, Predugovorne informacije o jednokratnoj platnoj transakciji na Platformi ananas.rs, potpisan odnosno autorizovan platni nalog potrošača, i Terminski plan izvršenja. Potrošač ne plaća nikakve naknade za izvršenje jednokratne platne transakcije na Platformi.

Izdavanjem naloga za izvršenje jednokratne platne transakcije odnosno iniciranjem plaćanja platnom karticom (na Platformi ili pouzećem plaćanjem bezgotovinski), smatra se da se potrošač upoznao i da prihvata ove Opšte uslove i predugovorne informacije i uslove izvršavanja jednokratnih platnih transakcija Institucije. Kada je reč o plaćanju pouzećem gotovinski, izdavanje naloga za izvršenje jednokratne platne transakcije dešava se u trenutku predaje gotovine kuriru od strane potrošača. Ugovor o jednokratnoj platnoj transakciji se smatra zaključenim činom davanja saglasnosti na Platformi za izvršenje jednokratne platne transakcije, čime će Institucija izvršiti platne transakcije prema Platformi i svakom od trgovaca čija se roba/usluga naručuje konkretnom narudžbinom najkasnije na 30. dan od dana  kreiranja porudžbine od strane potrošača, pod sledećim uslovima:

  • da potrošač ukupna novčana sredstva potrebna za izvršenje navedenih platnih transakcija prenosi Instituciji plaćanjem platnom karticom na Platformi ili plaćanjem pouzećem gotovinski ili bezgotovinski;  
  • da će u cilju izvršenja platnih transakcija ka Platformi i trgovcima, podatke o potrošaču i trgovcu, tačnom iznosu jednokratnih platnih transakcija, platnim računima na koje je potrebno izvršiti te transakcije, Instituciji dostaviti Platforma, u ime i za račun potrošača najkasnije na dan izvršenja plaćanja ili ranije ukoliko to Institucija zahteva kako bi u skladu sa preuzetim obavezama mogla izvršiti dalji prenos novčanih sredstava trgovcima; 
  • da Institucija izvršava platne naloge istog dana ako u toku poslovnog dana primi instrukcije za plaćanje do 14 časova, odnosno narednog poslovnog dana ako ih primi nakon 14 časova; 
  • da se od potrošača ne naplaćuju naknade za izvršenje jednokratnih platnih transakcija;
  • da se odmah nakon prijema platnog naloga podaci o platnim transakcijama dostavljaju Platformi, u ime i za račun potrošača, i to informacije o jedinstvenoj identifikacionoj oznaci i drugim podacima od značaja za izvršenje jednokratne platne transakcije, informacije koje se odnose na primaoca plaćanja, iznos i valutu platne transakcije, datuma prijema platnog naloga, a koje će Platforma dostaviti potrošaču putem e-maila koji potrošač dostavlja na Platformi prilikom izdavanja naloga za izvršenje jednokratne platne transakcije, a za potrebe komunikacije sa Platformom i realizacije kupovine; 
  • da se nalog može opozvati, odnosno da se saglasnost za izvršenje jednokratne platne transakcije može povući preko Platforme, do trenutka obaveštenja potrošača putem emaila da je njegova porudžbina spakovana i pripremljena za slanje, a najkasnije u roku od tri radna dana od dana iniciranja porudžbine, a u svrhu oslobađanja rezervisanih sredstava potrošača;
  • da će potrošača pred Institucijom zastupati Platforma i da će se sva komunikacija i pitanja u vezi sa izvršavanjem platnih transakcija rešavati između Platforme i Institucije, uključujući tu i pitanje odgovornosti za izvršavanje platnih transakcija. U skladu sa navedenim, podrazumeva se da će Institucija biti dužna da zaštiti novčana sredstva potrošača od trenutka kada račun Institucije bude odobren za navedeni iznos sredstava, a radi izvršenja plaćanja ka trgovcima, sve do momenta prenosa tih sredstava trgovcima.

 

Autorizacija i izvršavanje jednokratne platne transakcije

Jednokratna platna transakcija određuje se platnim nalogom. Institucija prima platne naloge neposredno od strane Platforme, koja ih dostavlja u ime i za račun potrošača koji inicira izvršenje jednokratne platne transakcije:

Smatra se da je platna transakcija autorizovana kada je potrošač dao saglasnost za njeno izvršenje. Autorizacijom naloga potrošač daje saglasnost za izvršenje platne transakcije u skladu sa uslovima koji su mu prezentovani neposredno pre davanja saglasnosti, kao i Opštim uslovima poslovanja Institucije https://ledpay.rs , čime je Ugovor o jednokratnoj platnoj transakciji između Institucije i potrošača zaključen.

Institucija će izvršiti platni nalog kojim se traži izvršenje platne transakcije:

  • ako je nalog ispravno popunjen – što podrazumeva potpun unos podataka na platnom nalogu unosom minimuma podataka neophodnih za odobravanje transakcije;
  • ukoliko je potrošač osigurao dovoljno novčanih sredstava za izvršenje naloga, odnosno ako je Institucija primila na Račun kod banke iznos novčanih sredstava za izvršenje jednokratne platne transakcije;
  • ukoliko je potrošač dao saglasnost za izvršenje platnog naloga;
  • ako ne postoje zakonske prepreke za izvršenje (prema drugim propisima).

Način i jezik komunikacije

Ugovor o jednokratnoj platnoj transakciji zaključuje se na srpskom jeziku.

Komunikacija u toku trajanja ugovornog odnosa odvija se na srpskom jeziku, usmeno i pisanim putem koji u uključuje korišćenje elektronskih sredstava komunikacije.

Potrošač ima pravo da mu se tokom trajanja ugovornog odnosa, na njegov zahtev, dostavi kopija naloga o jednokratnoj platnoj transakciji na papiru ili drugom trajnom nosaču podataka

Potrošača pred Institucijom zastupa Platforma i sva komunikacija i pitanja u vezi sa izvršavanjem platnih transakcija će se rešavati između Platforme i Institucije, uključujući tu i pitanje odgovornosti za izvršavanje platnih transakcija.

Prilikom kupovine na Platformi potrošač prihvata, u ovom odeljku definisane, uslove korišćenja Platforme u pogledu prihvatanja platnih kartica i izvršavanja platnih transakcija koji se odnose na Platformu i sledeće pružaoce platnih usluga:

  • Banca Intesa ad Beograd, sa registrovanim sedištem u Beogradu – Novi Beograd, ul. Milentija Popovića 7b, MB: 07759231, PIB: 100001159 (u daljem tekstu: Banka);
  • Institucija elektronskog novca Led Pay d.o.o. sa sedištem u Beogradu – Novi Beogradu, ul Milutina Milankovića 23, MB: 21663654, PIB: 112390035 (u daljem tekstu: Institucija elektronskog novca);

Izvršenje platne transakcije od strane Banke podrazumeva usluge prihvatanja bezgotovinskog načina plaćanja platnim karticama potrošača na Platformi putem elektronskih kanala podržanih od strane Banke, kao i prenosa novčanih sredstava po osnovu ovih prihvaćenih bezgotovinskih uplata na poseban račun Institucije elektronskog novca kod Banke (u daljem tekstu: račun). Obaveza je Banke da izvrši prenos novčanih sredstava na račun Institucije elektronskog novca sledeći radni dan od dana izvršene autorizacije kartične transakcije.

Izvršenje Platnih transakcija od strane Institucije elektronskog novca podrazumeva usluge prijema i daljeg prenosa novčanih sredstava sa posebnog računa Institucije elektronskog novca  za zaštitu novčanih sredstava korisnika, a otvorenog kod Banke, na platne račune Primaoca plaćanja: trgovaca i Platforme.

Izvršenje platnih transakcija se vrši u skladu sa instrukcijama za prenos novčanih sredstava dostavljenih Instituciji elektronskog novca od strane Platforme u vidu instrukcija za prenos novčanih sredstava, a prema i u skladu sa nalogom potrošača za izvršenje platne transakcije. 

Iznos novčanih sredstava koji Institucija elektronskog novca prenosi na platni račun primaoca plaćanja – trgovca, umanjuje se za  iznos provizije i naknade Platforme (provizija za posredovanje u trgovini na internet platfomi i naknada za isporuku robe), a po osnovu pružanja usluge trgovine robom/uslugom na Platformi, a sa kojom se trgovac saglasio potpisivanjem Ugovora o posredovanju u prodaji robe i usluga i o pratećim uslugama i koji mu je jasno prikazan  na Platformi.

U procesu prihvatanja platnih kartica i izvršavanju platnih transakcija na platformi, novčana sredstava na ime usluge prihvatanja bezgotovinskog načina plaćanja platnim karticama potrošača na Platformi se putem elektronskih kanala podržanih od strane Banke prenose (uplaćuju) na poseban račun Institucije elektronskog novca  za zaštitu novčanih sredstava korisnika kod Banke, u cilju daljeg prenosa na račune primaoca plaćanja.

Uplatom novčanih sredstava od strane potrošača na ime izvršenja platne transakcije upotrebom platne kartice na Platformi, potrošač daje izričitu saglasnost da se uplata novčanih sredstava izvrši u korist posebnog računa Institucije elektronskog novca za zaštitu novčanih sredstava korisnika otvorenog kod Banke,  i saglasan je da Platforma odredi raspored iznosa i  u ime potrošača Instituciji elektronskog novca izda instrukcije za prenos novčanih sredstava na platne račune primaoca plaćanja i to

-Trgovcu na ime prodate robe/usluga na Platformi;

-Platformi,  po osnovu provizije i naknade (provizija  za posredovanje u  trgovini na internet platformi i naknada za isporuku robe),

a nakon izvršenja ugovora o kupoprodaji, odnosno nakon potvrđene isporuke proizvoda potrošaču, te potrošač nema drugih dodatnih troškova prema trgovcu, Platformi i Instituciji elektronskog novca.

Prenos novčanih sredstava od strane Institucije elektronskog novca se vrši na osnovu instrukcija Platforme koji se dostavljaju Instituciji elektronskog novca na osnovu naloga potrošača za izvršenje platne transakcije i uslova zaključene kupoprodajne transakcije za koju se vrši plaćanje.

Za potrebe prenosa novčanih sredstava na platne račune trgovaca, a nakon potvrđene isporuke proizvoda potrosaču, Platforma u ime i za račun potrošača dostavlja Instituciji elektronskog novca informacije o potrošaču i trgovcu. Obim podataka su identifikacioni podaci o potrošaču i trgovcu, broj platnog računa trgovca, podaci o platnoj transakciji (iznos, datum uplate od strane potrošača, datum plaćanja na račun trgovca, kao i podaci o platnoj transkaciji izvršenoj uplatom platne kartice bez sigurnosnih elemenata o samoj platnoj kartici), opoziv saglasnosti za izvršenje platne transakcija i sl. Za ispravnost podataka dostavljenih Instituciji elektronskog novca odgovara Platforma. 

Potrošač je saglasan da Platforma u ime i za račun potrošača, rešava sa trgovcima i Institucijom elektronskog novca eventualna sporna pitanja u vezi sa izvršenjem platne transakcije, pogrešno dostavljenim podacima i sl.

Datum valute prenosa novčanih sredstava od strane Institucije elektronskog novca na račun trgovca je sledeći radni dan od dana ispunjenja uslova za prenos novčanih sredstava. Za prenos novčanih sredstava neophodno ispunjenje sledećih uslova:

  • da je Institucija elektronskog novca primila na račun kod Banke iznos novčanih sredstava po osnovu prihvata kartičnih transakcija i 
  • da je Platforma dala Instituciji elektronskog novca instrukciju za prenos novčanih sredstava za robu/uslugu kupljenu na Platformi, a prema i u skladu sa nalogom potrošača za izvršenje platne transakcije, odnosno najkasnije na 30. dan od dana iniciranja kartičnog plaćanja od strane potrošača.

Ukoliko se u vremenskom periodu tokom kojeg se novčana sredstva nalaze na računu Institucije elektronskog novca (odnosno tokom kojeg još uvek nisu preneta na platni račun trgovca), desi zahtev za povraćajem novčanih sredstava potrošaču po osnovu prihvaćenog odustanka od kupovine, prihvaćene reklamacije potrošača i sl, Platforma inicira postupak ubrzane refundacije novčanih sredstava, vodeći računa o ekonomskim interesima potrošača i korisničkom iskustvu prilikom kupovine na Platformi. Nakon što novčana sredstva budu preneta na platni račun trgovca, trgovac izvršava povraćaj novčanih sredstava u potrošača u zakonom utvrđenim rokovima.

Prenosom novčanih sredstava na platni račun trgovac prima iznos novčanih sredstava po osnovu izvršene prodaje robe/usluga na Platformi, umanjen za iznos provizije i naknade Platforme (provizija za posredovanje u trgovini na internet platformi i naknada za isporuku robe). 

Izjava o konverziji

Sva plaćanja biće izvršena u lokalnoj valuti Republike Srbije - dinar (RSD). Za informativni prikaz cena u drugim valutama koristi se srednji kurs Narodne Banke Srbije. Iznos za koji će biti zadužena Vaša platna kartica biće izražen u Vašoj lokalnoj valuti kroz konverziju u istu po kursu koji koriste kartičarske organizacije, a koji nama u trenutku transakcije ne može biti poznat. Kao rezultat ove konverzije postoji mogućnost neznatne razlike od originalne cene navedene na našoj Platformi.

Platforma, kao i prenos podataka zaštićeni su tehnički, odnosno elektronski. Ananas koristi adekvatna tehnološka i organizaciona sredstva za zaštitu prenosa i čuvanja ličnih podataka i plaćanja, te ima zaključen ugovor sa izvođačem sa ciljem izvršavanja usluga plaćanja putem interneta. Unos i prenos ličnih podataka i podataka o broju kartice zaštićeni su u skladu sa vodećim bezbednosnim protokolima na Internetu i u skladu sa PCI DSS standardima za sigurna plaćanja.

Kupovina za poklon

Potrošač može na Platformi da kupi proizvod kao poklon za drugu osobu. U tom slučaju, potrebno je plaćanje obaviti platnom karticom. Ukoliko potrošač ne želi da primalac poklona dobije uz poklon i račun na e-mail, tada će kao adresu za prijem računa ostaviti svoju e-mail adresu, a kao adresu isporuke ostaviće adresu osobe kojoj šalje proizvod.

Dostava i obračun troškova dostave

Proizvodi kupljeni na Platformi isporučuju se isključivo na teritoriji Republike Srbije.

Pre poručivanja proizvoda potrošaču su na raspolaganju informacije o troškovima dostave, imajući u vidu da je cenovnik dostave sastavni deo Opštih uslova i predugovornih informacija, a istaknut je i na stranici Dostava. Prilikom kupovine preko Platforme, potrošač daje saglasnost na iznos troškova dostave. Troškovi dostave prikazuju se na specifikaciji porudžbine, kao i na računu koji se dostavlja potrošaču na e-mail. Dakle, troškovi dostave uračunati su u ukupan iznos za plaćanje koji je prikazan na računu, te prilikom preuzimanja pošiljke potrošač nema dodatnih troškova koje treba da plati.

Politika obračuna troškova zasniva se na težini pošiljke (kg).

Ukoliko se svi proizvodi iz jedne porudžbine dostavljaju iz jednog skladišta u jednoj pošiljci, cena dostave te pošiljke obračunava se u skladu sa njenom ukupnom težinom, a prema Cenovniku dostave iz tabele. Takođe, postoji mogućnost da proizvodi iz jednog skladišta budu dostavljeni u vidu pošiljke koja sadrži više paketa.

Ukoliko se proizvodi iz jedne porudžbine dostavljaju iz različitih skladišta, biće dostavljeni kroz više pošiljki, a cena dostave svake od pošiljki obračunavaće se u skladu sa težinom svake pojedinačne pošiljke.

Cena dostave pojedinačne pošiljke biće raspoređena na svaki proizvod iz pošiljke srazmerno njegovoj težini (kg) tj. njegovom učešću u ukupnoj težini pošiljke, što se prikazuje na specifikaciji porudžbine.

Cenovnik dostave

Težina pošiljke (kg)Cena dostave (RSD)
0-0,5250,00
0,5-1260,00
1-2290,00
2-3350,00
3-4420,00
4-5470,00
5-10560,00
10-15670,00
15-20750,00
20-30900,00


Napomena: U istaknute cene dostave dostave uključen je PDV.

Paket dimenzija 60x60x60cm i težine preko 30kg smatraju se vangabaritnim.

Dostava paketa težine preko 30 kg je besplatna za potrošača.

Besplatna dostava

Besplatna dostava je omogućena potrošačima koji su članovi Ananas + kluba (Ananas+ korisnici), ali i za ostale potrošače pod sledećim uslovima:

Ananas+ korisnici (A+)

Ostali korisnici (Non A+)

vrednost pošiljke > 499,00 RSD

vrednost pošiljke >2.999,00 RSD

Način i rok dostave

Prilikom poručivanja proizvoda, potrošač bira jedan od sledećih načina dostave:

  • Dostava na kućnu adresu potrošača;
  • Dostava na Ananas Paket Zonu;
  • Dostava na paketomat.

Izbor dostave na Ananas Paket Zonu omogućen je za potrošače koji plaćanje obavljaju platnom karticom na Platformi, kao i za proizvode čije dimenzije i težina odgovaraju ovakom načinu dostave.

Potrošač je saglasan da kod preuzimanja i potvrde uručenja pošiljke na Ananas Paket Zoni, koristi identifikacioni kod koji mu se dostavlja e-mail-om ili sms-om.

1. Dostava na kućnu adresu potrošača - Potrošač bira adresu na koju želi da mu proizvod bude dostavljen (kućna adresa, adresa kancelarije itd.). Dostava obuhvata isporuku na pragu potrošača, bez obzira na kom spratu se stan nalazi, a za određene gabaritne proizvode podrazumeva i unošenje preko praga. U dostavu nije uključeno sklapanje, montiranje, i postavljanje uređaja, iznošenje starog uređaja, odnošenje ambalaže, priključivanje na električnu mrežu, vodovodne i gasne instalacije, skidanje blokade kod veš mašina itd.

Rok za dostavu proizvoda na adresu potrošača računa se od trenutka potvrde porudžbine, a status pošiljke može se pratiti preko stranice Porudžbine i reklamacije. Na dan kada kurir preuzme pošiljku, potrošač dobija e-mail obaveštenje da je pošiljka preuzeta i kada da očekuje dostavu. Dostava se vrši svakog radnog dana u periodu 8-17h.

Ukoliko se poručeni proizvodi šalju iz različitih skladišta, porudžbina će biti podeljena u više pošiljki, što će rezultirati različitim vremenom dostave.

2. Dostava na Ananas Paket Zonu - Potrošač može kao mesto isporuke da odabere drugu lokaciju za isporuku, u skladu sa listom ponuđenih lokacija za isporuku – Ananas Paket Zona, što mu omogućava da pošiljku preuzme na mestu i u vreme koje mu odgovora, a u skladu sa radnim vremenom odabranog objekta odnosno lokacije. Ananas Paket Zona predstavlja mrežu maloprodajnih objekata različite namene (kafići, trgovinske radnje, uslužne radnje, cvećare, menjačnice…) koji po ovlašćenju Ananasa vrše uslugu uručenja pošiljaka potrošačima. Nazivi i adrese ovlašćenih partnera Ananasa za Ananas Paket Zone, sa podacima o radnom vremenu, dostupni su potrošačima koji u postupku naručivanja odaberu ovaj način dostaveAnanas Paket Zone se nalaze u gusto naseljenim delovima grada sa ciljem da budu što bliže adresi stanovanja potrošača i lake za lociranje, uz duže radno vreme i rad preko vikenda! Na ovaj način potrošaču je omogućeno da odabere mesto i vreme isporuke prema svojim planovima – blizu kućne adrese, posla ili prijatelja. Nakon dostave pošiljke do izabrane Ananas Paket Zone, potrošač dobija obaveštenje (e-mail i/ili SMS) da je pošiljka na raspolaganju za preuzimanje u narednih 48h. Prilikom preuzimanja pošiljke, potrošač iz primljene poruke očitava broj pošiljke i od radnika u Ananas Paket Zoni dobija svoju pošiljku. Ukoliko nije u mogućnosti da preuzme pošiljku u definisanom roku, potrošač može da kontaktira Korisničku podršku i zatraži pomeranje ovog roka.

3.Dostava preko Paketomata - Potrošač može kao mesto isporuke da odabere paketomat na lokaciji koja njemu odgovara. Lokacije na kojima je postavljen paketomat dostupne su u sekciji Lokacije paketomata. Proces ovakvog načina dostave je vrlo jednostavan. Prilikom poručivanja proizvoda, potrošač bira lokaciju paketomata na kojoj želi da preuzme paket. Kada je paket dostavljen na odabranu lokaciju, potrošaču stiže obaveštenje (e-mail ili SMS) kao i KOD/broj porudžbine za otvaranje pregrade paketomata.

Dostava iz Ananasovog skladišta

Svaki proizvod obeležen bedžom „ananas direkt“ se nalazi u Ananasovom skladištu što obezbeđuje bržu i povoljniju dostavu. Kako bi porudžbina bila dostavljena narednog radnog dana, potrebno je da potrošači iz sledećih gradova naruče robu u sledećem vremenskom okviru:

  • Beograd i Novi Sad - do 23h;
  • Niš i ostatak Srbije - do 19h;

Na dan kada kurir preuzme pošiljku, potrošač će dobiti na e-mail obaveštenje da je pošiljka preuzeta. Na dan isporuke potrošač će biti kontaktiran od strane kurira radi preuzimanja pošiljke.

Dostava iz skladišta trgovca

Roba koja se ne nalazi u Ananas skladištu biće dostavljena direktno iz skladišta trgovca. Vreme dostave je između 2 i 4 dana.

Kada je reč o dostavi paketa težine preko 30 kg, bilo da se isporučuju iz Ananasovog skladišta ili skladišta trgovca, moguća su odstupanja od navedenih rokova isporuke, tj, rok isporuke može biti duži od navedenog.

Ananas+ klub

Ananas+ je loyalty program koji pruža pogodnosti za potrošače. Jedna od njih je besplatna dostava za sve pošiljke vrednosti preko 499 RSD, bilo da se dostavljaju iz skladišta Ananasa ili skladišta trgovca, i čija pojedinačna težina paketa ne prelazi 30 kg.

Član Ananas+ kluba može da postane svaki registrovani korisnik koji je sačuvao platnu karticu na Platformi ananas.rs i ostvario kupovinu/e u ukupnom iznosu od minimum 5.999 RSD.

Kada potrošač postane član Ananas+ kluba, članstvo traje 90 dana. Ukoliko u tom periodu (90 dana) potrošač ostvari kupovinu/e u ukupnom iznosu od minimum 5.999 RSD, članstvo kao i pravo na besplatnu dostavu produžavaju se i na narednih 90 dana. Tačan datum sticanja, produžetka i istek članstva komunicira se na stranici korisničkog profila Ananas+ člana.

Zakonska odgovornost trgovca za saobraznost

U skladu sa Zakonom o zaštiti potrošača, trgovac koji je prodao robu potrošaču odgovara za saobraznost robe u periodu od dve godine od dana isporuke robe. Platforma kao posrednik u prodaji ne preuzima obaveze koje proizilaze iz zakonske odgovornosti trgovca po osnovu saobraznosti robe ugovoru.

Trgovac odgovara za nesaobraznost isporučene robe ugovoru ako:

  • je postojala u času prelaska na potrošača, bez obzira na to da li je za tu nesaobraznost trgovac znao;
  • se pojavila posle prelaska rizika na potrošača, ako potiče od uzroka koji je postojao pre prelaska rizika na potrošača;
  • je potrošač mogao lako uočiti, ukoliko je trgovac izjavio da je roba saobrazna ugovoru.

Trgovac ne odgovara za nesaobraznost ako je u trenutku zaključenja ugovora potrošaču bilo poznato ili mu nije moglo ostati nepoznato da roba nije saobrazna ugovoru.

Roba je saobrazna ugovoru ako:

  • odgovara opisu koji je dao trgovac i ako ima svojstva robe koju je trgovac pokazao potrošaču kao uzorak ili model;
  • ima svojstva potrebna za naročitu upotrebu za koju je potrošač nabavlja, a koja je bila poznata trgovcu ili mu je morala biti poznata u vreme zaključenja ugovora;
  • ima svojstva potrebna za redovnu upotrebu robe iste vrste;
  • po kvalitetu i funkcionisanju odgovara onome što je uobičajeno kod robe iste vrste i što potrošač može osnovano da očekuje s obzirom na prirodu robe i javna obećanja o posebnim svojstvima robe data od strane trgovca, proizvođača ili njihovih predstavnika, naročito ako je obećanje učinjeno na ambalaži robe.

Ako isporučena roba nije saobrazna ugovoru, potrošač koji je obavestio trgovca o nesaobraznosti, neposredno ili preko Platforme, ima pravo da zahteva od trgovca da otkloni nesaobraznost, bez naknade, opravkom ili zamenom, odnosno da zahteva odgovarajuće umanjenje cene ili da raskine ugovor u pogledu te robe.
Potrošač ima pravo da bira da nesaobraznost robe trgovac otkloni opravkom ili zamenom.

Ako otklanjanje nesaobraznosti opravkom ili zamenom nije moguće, potrošač ima pravo da zahteva odgovarajuće umanjenje cene ili raskid ugovora ako:

  • nesaobraznost ne može da se otkloni opravkom ili zamenom uopšte niti u primerenom roku;
  • ne može da ostvari pravo na opravku ili zamenu, odnosno ako trgovac nije izvršio opravku ili zamenu u primerenom roku;
  • opravka ili zamena ne može da se sprovede bez značajnijih nepogodnosti za potrošača zbog prirode robe i njene namene;
  • otklanjanje nesaobraznosti opravkom ili zamenom predstavlja nesrazmerno opterećenje za trgovca.
    Potrošač ima pravo da zahteva zamenu, odgovarajuće umanjenje cene ili da raskine ugovor zbog istog ili drugog nedostatka saobraznosti koji se posle prve opravke pojavi, a ponovna opravka je moguća samo uz izričitu saglasnot potrošača.

Ako se nesaobraznost pojavi u roku od šest meseci od dana prelaska rizika na potrošača, potrošač ima pravo da bira između zahteva da se nesaobraznost otkloni zamenom, odgovarajućim umanjenjem cene ili da izjavi da raskida ugovor, dok je otklanjanje nesaobraznosti moguće opravkom uz izričitu saglasnost potrošača.
Ugovorna garancija

Garancija je svaka izjava kojom njen davalac (proizvođač, uvoznik, trgovac) daje obećanje u vezi sa robom i pravno je obavezujuća pod uslovima datim u izjavi, kao i oglašavanju u vezi sa tom robom. Garancijom se potrošaču obezbeđuju veća prava od zakonom utvrđenih. Garancija ne isključuje niti utiče na prava potrošača u vezi sa saobraznošću robe ugovoru.

Garantni list je isprava u pisanom ili elektronskom obliku, odnosno na drugom trajnom nosaču zapisa, koja sadrži sve podatke utvrđene u članu 53. Zakona o zaštiti potrošača. Trgovac je dužan potrošaču preda garantni list ukoliko se roba prodaje sa garancijom. Prihvatanjem ovih Opštih uslova i predugovornih informacija, potrošač je saglasan da mu se, za proizvode za koje dobija garanciju, garatni list dostavi u elektronskom obliku na e-mail.

Platforma kao posrednik u prodaji ne preuzima obaveze koje proizilaze iz odgovornosti davaoca garancije prema potrošaču po osnovu ugovorene garancije.

Reklamacije potrošača

Na proizvode kupljene na Platformi potrošač može da izjavi reklamaciju elektronskim putem preko Platforme na stranici Porudžbine i reklamacije ili putem kontakt forme na stranici Korisnička podrška, to jest klikom na polje „Piši nam“, kao i telefonskim putem na broj 0800 000 111 i odabirom opcije 4. Ovim se ne uskraćuje pravo potrošača da se obrati reklamacijom direktno trgovcu od kojeg je robu kupio.

Uz izjavljenu reklamaciju, potrošač ima obavezu da dostavi dokaz o kupovini (račun, specifikacija porudžbine, potvrda o izvršenom plaćanju) i ukoliko je u mogućnosti dostavlja fotografije reklamiranog proizvoda.

Potrošač izjavljuje reklamaciju radi ostvarivanja prava po osnovu nesaobraznosti, garancije, kao i zbog pogrešno obračunate cene, oštećenja pošiljke u transportu i sl. Kada je reč o ostvarivanju prava iz garancije, potrošač može da izjavi reklamaciju trgovcu u roku u kojem je predviđena odgovornost trgovca (prodavca) po osnovu nesaobraznosti, a posle isteka tog roka reklamacija se izjavljuje izdavaocu garancije. Kada potrošač izjavi reklamaciju preko Platforme, Platforma elektronskim putem potvrđuje potrošaču prijem reklamacije odnosno saopštava broj pod kojim je zavedena reklamacija i automatski dostavlja reklamaciju trgovcu.

Obaveza je trgovca da na reklamaciju potrošača odgovori u roku od 8 dana od dana prijema reklamacije. Odgovor trgovca na reklamaciju sadrži odluku da li prihvata reklamaciju, obrazloženje ako ne prihvata reklamaciju, izjašnjenje o zahtevu potrošača o načinu rešavanja i konkretan predlog i rok za rešavanje reklamacije ukoliko je prihvata. Ukoliko je reklamacija potrošača prihvaćena, rok za rešavanje reklamacije je 15 dana od dana podnošenja reklamacije, odnosno 30 dana za tehničku robu i nameštaj.

Prilikom obrade podataka o ličnosti potrošača, trgovac postupa u skladu sa propisima kojima se uređuje zaštita podataka o ličnosti.

Trgovac je dužan da postupi u skladu sa odlukom i predlogom za rešavanje reklamacije, ukoliko je dobio prethodnu saglasnost potrošača. Rok za rešavanje reklamacije se prekida kada potrošač primi odgovor trgovca na reklamaciju i nastavlja da teče kada trgovac primi izjašnjenje potrošača. Potrošač je dužan da se izjasni na odgovor trgovca najkasnije u roku od tri dana od dana prijema odgovora trgovca. Ukoliko se potrošač u propisanom roku ne izjasni, smatraće se da nije saglasan sa predlogom trgovca za rešavanje reklamacije.

Ukoliko je potrebno da se reklamirani proizvod dostavi trgovcu radi utvrđivanja osnovanosti reklamacije, smatra se da je reklamacija primljena i zakonski rokovi teku od trenutka kada roba, u vezi koje se reklamacija izjavljuje, stigne na adresu skladišta iz kojeg je isporučena.
Ukoliko trgovac iz objektivnih razloga nije u mogućnosti da udovolji zahtevu potrošača u roku koji je dogovoren, dužan je da o produžavanju roka za rešavanje reklamacije obavesti potrošača i navede rok u kome će je rešiti, kao i da dobije saglasnost potrošača, što je u obavezi da evidentira u evidenciji primljenih reklamacija.
Potrošač gubi pravo na reklamaciju u slučaju neadekvatnog rukovanja robom i upotrebom robe ili montaže robe koji nije u skladu sa uputstvom za upotrebu/montažu, kao i u slučaju da su opravke ili pokušaji opravki vršeni od strane neovlašćenih lica/servisera.

Reklamacija u roku od 24 sata od isporuke

Kada potrošač izjavi reklamaciju u roku od 24 sata od isporuke i reklamacija sadrži žalbu potrošača da mu je isporučen proizvod oštećen tokom transporta, o reklamaciji se trgovac obaveštava i reklamacija se prosleđuje kurirskoj službi na izjašnjenje. Kurirska služba dolazi na adresu potrošača u cilju utvrđivanja stvarnog stanja i sačinjavanja zapisnika. Ukoliko je potrebno, kuriska služba odnosi proizvod na dodatno utvrđivanje i procenu nastale štete. Iz tog razloga pošiljku ne treba prepakivati, već ostaviti onako kako je stigla.

U zakonskom roku od 8 dana, Ananas korisnička podrška, nakon komunikacije sa kurirskom službom i trgovcem, obaveštava potrošača o ishodu reklamacije odnosno odgovoru trgovca, i to:

1) Da je reklamacija prihvaćena, u potpunosti ili delimično, i koje konkretne predloge za rešavanje reklamacije je predložio trgovac:

  • zamena proizvoda;
  • umanjenje cene (vraćanje potrošaču delimičnog iznosa maloprodajne vrednosti);
  • raskid ugovora i povraćaj novca potrošaču u punom iznosu maloprodajne vrednosti proizvoda sa pripadajućim troškovima dostave;
  • opravka (ako se potrošač saglasi).

Reklamacija se smatra rešenom ukoliko je potrošač prihvatio jedan od predloženih predloga za rešavanje reklamacije.

Ukoliko je reklamacija rešena:

  • raskidom ugovora i povraćajem novca potrošaču u punom iznosu maloprodajne vrednosti proizvoda sa pripadajućim troškovima dostave, vrši se povraćaj novca na karticu potrošača ili na tekući račun potrošača uz saglasnost potrošača;
  • umanjenjem cene i vraćanjem potrošaču delimičnog iznosa maloprodajne vrednosti, vrši se povraćaj novca na karticu potrošača ili na tekući račun uz saglasnost potrošača;
  • zamenom proizvoda, potrošaču se vrši besplatna isporuka drugog proizvoda, a reklamirani proizvod preuzima i odnosi kurirska služba;
  • opravkom uz saglasnost potrošača, reklamirani proizvod se opravlja i dostavlja potrošaču, bez dodatnih troškova za potrošača.

2) Da je reklamacija odbijena- U tom slučaju potrošač snosi troškove povraćaja reklamiranog proizvoda nazad na njegovu adresu. Povraćaj proizvoda vrši kurirska služba. Rok u kojem potrošač može da se saglasi sa preuzimanjem reklamiranog proizvoda je 15 dana od dana prijema odgovora na reklamaciju. Nakon isteka navedenog roka, Platforma kao ni trgovac ne odgovaraju za reklamirani proizvod, niti ima obavezu čuvanja proizvoda.

Ukoliko trgovac odbije reklamaciju, dužan je da potrošača obavesti o mogućnosti rešavanja spora vansudskim putem i o nadležnim telima za vansudsko rešavanje potrošačkih sporova.

Reklamacija zbog nepotpune isporuke

Ukoliko potrošač ne dobije kompletnu porudžbinu za koju je izvršio plaćanje karticom (npr. jedan proizvod nedostaje), potrošač ima pravo da zahteva povraćaj novca za taj proizvod, kao i pripadajući deo iznosa troškova dostave. Takođe, potrošač može da zahteva da mu se naknadno dostavi nedostajući proizvod, i tada potrošač ne snosi troškove ponovne dostave.

Reklamacija zbog neisporuke

Ukoliko potrošaču ne bude isporučena pošiljka (npr. poručeni proizvod je izgubljen/oštećen u transportu), potrošač ima pravo da izjavi reklamaciju i zahteva povraćaj novca za plaćeni proizvod i troškove dostave.

Reklamacija zbog dostave pogrešnog proizvoda

Ukoliko potrošaču bude isporučen pogrešan proizvod, potrošač ima pravo da izjavi reklamaciju i zahteva povraćaj novca i troška dostave. 

Reklamacija po pitanju saobraznosti

Reklamaciju zbog nesaobraznosti isporučenog proizvoda potrošač može da izjavi u roku od dve godine od dana isporuke proizvoda. Primljene reklamacije po pitanju nesaobraznosti Platforma automatski prosleđuje trgovcu. Odgovor trgovca na reklamaciju može biti da je:

reklamacija prihvaćena – u tom slučaju trošak preuzimanja reklamiranog proizvoda snosi trgovac. Ukoliko je reklamacija rešena:

  • raskidom ugovora, obaveza je trgovca da vrati novac potrošaču u punom iznosu maloprodajne vrednosti proizvoda sa pripadajućim troškovima dostave;
  • zamenom, obaveza je trgovca da o svom trošku isporuči zamenski proizvod potrošaču;
  • sniženjem cene, obaveza je trgovca da vrati srazmerni deo maloprodajne vrednosti potrošaču, kao i da mu o svom trošku vrati reklamirani proizvod;
  • opravkom uz saglasnost potrošača, obaveza je trgovca da proizvod popravi i dostavi popravljeni proizvod potrošaču, bez dodatnih troškova za potrošača.

reklamacija odbijena – u tom slučaju trošak povraćaja reklamiranog proizvoda snosi potrošač. Povraćaj proizvoda vrši kurirska služba. Rok u kojem potrošač može da se saglasi sa preuzimanjem reklamiranog proizvoda je 15 dana od dana prijema odgovora na reklamaciju. Nakon isteka navedenog roka, Platforma kao ni trgovac ne odgovaraju za reklamirani proizvod, niti imaju obavezu čuvanja proizvoda.

U skladu sa odredbama Zakona o zaštiti potrošača, sve troškove koji su neophodni da bi se roba saobrazila ugovoru, a naročito troškove rada, materijala, preuzimanja i isporuke, snosi trgovac. Dakle, ako je reklamacija prihvaćena kao osnovana, trgovac snosi troškove preuzimanja reklamiranog proizvoda od potrošača, dijagnostike nastalog kvara/nedostatka i trošak ponovne dostave novog proizvoda ili opravljenog reklamiranog proizvoda (ako je zahtev potrošača bio opravka).

Reklamacija po pitanju ugovorne garancije

U slučaju reklamacije zbog ugovorne garancije, potrošač se obraća trgovcu ako reklamaciju izjavljuje u roku u kojem trgovac odgovara za saobraznost robe, a nakon isteka tog roka reklamaciju izjavljuje davaocu garancije.

Svi prigovori koji se odnose na pravne ili materijalne nedostatke ili nesaobraznost prodate robe i/ili usluge na internet prodajnom mestu odnosno Platformi, neće se smatrati reklamacijom u smislu Zakona o platnim uslugama i Zakona o zaštiti korisnika finansijskih usluga i rešavaće se u direktnom odnosu između primaoca plaćanja i platioca (trgovca i potrošača) u skladu sa pozitivnim propisima koji uređuju promet robe i usluga.

Reklamacije po pitanju izvršenja platne transakcije

Za sve primedbe i reklamacije po pitanju izvršenja platne transakcije potrošač se obraća Platformi koja je zadužena za dalju komunikaciju sa ostalim učesnicima u cilju rešavanja reklamacije. Potrošač se pored Platforme može obratiti i svojoj poslovnoj banci tj. banci izdavaocu platne kartice. Na zahtev banke izdavaoca banka prihvatilac platnih kartica dalje postupa po reklamaciji u skladu sa pravilima kartičarskih organizacija. Institucija elektronskog novca je dužna da u ugovorenim rokovima dostavi tražene podatke o platnoj transakciji na koju je reklamacija uložena.

Pravo na predomišljanje i odustanak od kupovine

Potrošač koji je obavio internet kupovinu preko Platforme ananas.rs ima zakonsko pravo da se predomisli, odustane od kupovine u roku od 14 dana od dana isporuke i kupljeni proizvod vrati bez obrazloženja i dodatnih troškova, osim troškova povraćaja robe.

Potrošač ostvaruje pravo na odustanak od ugovora izjavom koju može dati odnosno poslati na posebnom Obrascu za odustanak od ugovora koji je prilikom kupovine potrošaču dostavljen elektronskim putem (na email) ili izjavu može uputiti na drugi nedvosmislen način. Popunjen i skeniran Obrazac za odustanak potrošač šalje na e-mail adresu: podrska@ananas.rs. Potrošač može da odustane od kupovine jednostavno preko Platforme na stranici Porudžbine i reklamacije ili putem kontakt forme na stranici Korisnička podrška, to jest klikom na polje „Piši nam”. Zahtev za odustanak je moguće podneti i pozivom na broj telefona 0800 000 111 i biranjem opcije 4. Ovim se ne uskraćuje pravo potrošača da izjavu o odustanku od kupovine uputi direktno trgovcu od kojeg je robu kupio. Nakon što primi zahtev za odustanak, Platforma će poslati potrošaču potvrdu o prijemu.

Obaveza je potrošača da proizvod vrati bez odlaganja, a najkasnije u roku od 14 dana od dana kada je poslao obrazac za odustanak. Potrošač vraća proizvod na adresu pošiljaoca naznačenoj na adresnici koja se nalazi na transportnoj ambalaži pošiljke. U slučaju da je pošiljka dostavljena iz Ananas skladišta, unutar pakovanja se nalazi identifikacioni broj (LPN), koji treba iskoristiti i za povratnu dostavu.

Ukoliko je adresa iz nekog razloga nečitka nakon otvaranja pošiljke, potrošač se može obratiti za informaciju o adresi pozivanjem telefona 0800 000 111, biranjem opcije 4 ili se može obratiti elektronskim putem preko stranice Korisnička podrška. U slučaju da se vraća više proizvoda, od različitih trgovaca, treba koristiti identifikacioni broj po trgovcu, ili onaj koji je došao u kutiji, ili onaj koji potrošaču saopšti korisnička podrška. Ukoliko se povraćaj vrši na adresu Ananas skladišta i ukoliko je moguće proizvode različitih trgovaca spakovati u jednu kutiju, važno je da u kutiji bude identifikacioni broj za svakog od trgovaca.

Potrošač snosi trošak povraćaja robe u slučaju odustanka od kupovine. Preuzimanje robe od potrošača može da izvrši kurirska služba koju angažuje Ananas, a prema cenovniku koji je dostupan na Platformi.

Potrošač ima obavezu da proizvod/e vrati u neoštećenom stanju, u originalnom fabričkom neoštećenom pakovanju, sa svim delovima, neoštećenom etiketom, deklaracijom i sa kompletnom dokumentacijom koju je dobio uz proizvod (npr. uputstvo za upotrebu/montažu, garantni list itd.). Potrebno je da potrošač zapakuje robu na propisani ili uobičajeni način da ne bi došlo do nastanka štete, što podrazumeva stavljanje pošiljke u odgovarajući omot (koverta, kutija, i slično) radi obezbeđenja sadržine pošiljke. Prilikom pakovanja, potrebno je voditi računa o prirodi predmetne robe, tj. o transportnim osobinama artikala koji se vraćaju. Ukoliko se šalje više predmeta u jednoj kutiji, bitno je da se odvoje međusobno. Lomljivi predmeti treba da se odvoje kako jedan od drugog, tako i od uglova, strana, vrha i dna kutije. Svaki predmet treba da ima 5 cm slobodnog prostora od zidova kutije i da bude ustrečovan običnom ili pucketavom folijom. Ovo sprečava oštećenje koje može nastati međusobnim dodirivanjem predmeta od vibracija ili udara koji mogu nastati spolja. Za navedeno obezbeđivanje pošiljke za dalji transport potrošač može da koristi ambalažu u kojoj mu je pošiljka dostavljena.

Po prijemu vraćenog proizvoda utvrdiće se da li je proizvod ispravan i neoštećen. Potrošač je isključivo odgovoran za umanjenu vrednost robe koja nastane kao posledica rukovanja robom na način koji nije adekvatan, odnosno prevazilazi ono što je neophodno da bi se ustanovili priroda, karakteristike i funkcionalnost robe.

Obaveza je trgovca da potrošaču vrati iznos maloprodajne cene kupljenog/ih proizvoda i pripadajuće troškove isporuke, najkasnije u roku od 14 dana od dana kada je primio obrazac za odustanak. Trgovac može da odloži povraćaj sredstava dok ne dobije robu koja se vraća, ili dok potrošač ne dostavi dokaz da je robu poslao natrag.

Ukoliko se utvrdi da je nastupila neispravnost ili oštećenje proizvoda u tolikoj meri da se proizvod ne može ponovo prodati, odbiće se vraćanje novca potrošaču i kurirska služba će vratiti proizvod potrošaču o njegovom trošku. Rok u kojem potrošač daje saglasnost za preuzimanje proizvoda je 15 dana od dana prijema obaveštenja da odustanak od ugovora nije odobren. Nakon isteka navedenog roka, Platforma kao ni trgovac ne odgovaraju za proizvod, niti imaju obavezu čuvanja tog proizvoda.

Povraćaj novca potrošaču u slučaju odustanka od kupovine

U slučaju odustanka od kupovine, povraćaj novčanih sredstava potrošaču će se izvršiti refundacijom sredstava na karticu potrošača. U slučaju da povraćaj novca na ovaj način nije izvodljiv, novčana sredstava će biti uplaćena na tekući račun uz prethodnu saglasnost potrošača.

Izzeci od prava na odustanak od kupovine
U skladu sa Zakonom o zaštiti potrošača, potrošač nema pravo da odustane od ugovora u slučaju:

  • isporuke robe proizvedene prema posebnim zahtevima potrošača ili jasno personalizovane (na primer, proizvodi posebno dizajnirani za potrošača kao što je oslikavanje šolja, majica slikom ili natpisom po želji potrošača);
  • isporuke robe koja je podložna pogoršanju kvaliteta ili ima kratak rok trajanja (na primer, isporuka namirnica, hrane i pića kao i svih ostalih proizvoda koji su podložni pogoršanju kvaliteta ili imaju kratak rok važenja);
  • isporuke zapečaćene robe koja se ne može vratiti zbog zaštite zdravlja ili higijenskih razloga i koja je otpečaćena nakon isporuke (na primer, isporuka kozmetičkih proizvoda, parfema, suplemenata, donjeg veša, kupaćih kostima i sličnih proizvoda);
  • isporuke robe koja se, nakon isporuke, zbog svoje prirode neodvojivo meša sa drugom robom;
  • isporuke zapečaćenih audio, video zapisa ili računarskog softvera, koji su otpečaćeni nakon isporuke (na primer, CD, DVD, softver nakon otvaranja pakovanja);
  • usluge povezane sa slobodnim aktivnostima ukoliko ugovor predviđa konkretni rok ili period izvršenja (na primer, hoteli, ulaznice za koncert, utakmice i sl).

Neuspelo uručenje

Ukoliko potrošač odbije prijem pošiljke ili ne preuzme svoju pošiljku na odabranoj Ananas Paket Zoni ili Paketomatu u ugovorenom roku (48h), takve situacije predstavljaju neuspelo uručenje pošiljke potrošaču. Neuspelo uručenje za posledicu ima povraćaj pošiljke na adresu pošiljaoca (u skladište Ananasa ili u skladište Trgovca, u zavisnosti od toga odakle je pošiljka krenula) i angažovanje kurirske službe od strane Ananasa, radi izvršenja povraćaja. U slučaju neuspelog uručenja, potrošač koji je kupovinu platio karticom ima pravo na povraćaj novca.

Zaštita autorskog i srodnih prava i drugih prava intelektualne svojine

Ananas ima isključiva autorska prava na Platformi ananas.rs, kao i na pojedinim elementima koji je čine, kao što su tekst, vizuelni i audio elementi, vizuelni identitet, podaci i baze podataka, programski kod i drugi elementi. Iskorišćavanje pomenutih predmeta autorskog prava, bez izričite prethodne pisane saglasnosti Ananasa, smatraće se povredom autorskog prava, te će Ananas u tom slučaju biti ovlašćen da iskoristi sva dostupna pravna sredstva u cilju zaštite prava.

Nije dozvoljeno menjati sadržaj Platforme ni na koji način, niti ga reprodukovati ili javno prikazivati, izvoditi, distribuirati ili na drugi način koristiti u javne ili komercijalne svrhe. Ukoliko korisnik želi da koristi sadržaje objavljene na ovoj Platformi u druge svrhe od ovde navedenih, potrebno je da kontaktira Platformu radi dobijanja dozvole.
Platforma sadrži i elemente na kojima se nalaze i isključiva autorska i druga prava iz oblasti intelektualne svojine drugih lica. Druga lica imaju isključivu odgovornost za sadržaj na navedenim elementima, bez obzira na to što se takav sadržaj nalazi na Platformi. U skladu sa Zakonom o elektronskoj trgovini i Zakonom o oglašavanju, Ananas kao prenosilac oglasnih poruka i pružalac usluge informacionog društva, nije odgovoran za sadržaj poslate poruke i njeno upućivanje jer nije: 1) inicirao prenos; 2) izvršio odabir podataka ili dokumenata koji se prenose; 3) izuzeo ili izmenio podatke u sadržaju poruke ili dokumenata; 4) odabrao primaoca prenosa.

Ukoliko na Platformi ostavi svoj komentar, recenziju, ocenu robe i/ili usluge, fotografiju itd, prihvatanjem ovih Opštih uslova i predugovornih informacija, potrošač se saglašava sa korišćenjem takvog komentara, recenzije, ocene ili fotografije od strane Ananasa u marketinške svrhe.

Zabrana zloupotrebe Platforme

Korisnicima Platforme nije dozvoljeno da:

  • ometaju i/ili onemogućavaju bilo koje funkcije povezane sa sigurnošću na Platformi ili funkcije koje sprečavaju ili ograničavaju upotrebu ili kopiranje dostupnog sadržaja;
  • objavljuju i/ili prenose na Platformu svaki materijal koji je preteći, klevetnički, nepristojan, uvredljiv, pornografski ili zlostavljački. Ovo se odnosi i na materijal kojim se može inicirati rasna mržnja, uzrokovati uznemiravanje ili bilo koje neprijatnosti usled kršenja privatnosti, poverenja određenim diskriminacionim, pretećim ili izazivačkim komentarima;
  • daju netačne informacije koje se tiču podataka o ličnosti;
  • koriste tuđe lične podatke bez saglasnosti tog lica ili lažno predstavljaju da istupaju u ime trećeg lica, firme ili organizacije;
  • se bave bilo kojim nezakonitim ili protivpravnim ponašanjem koristeći Platformu;
  • modifikuju, ometaju, presreću ili hakuju Platformu u cilju njenog onesposobljavanja;
  • koriste specijalizovane programe radi preuzimanja sadržaja sa Platforme.

Ukoliko se prekrši bilo koji od navedenih uslova korisniku može biti onemogućeno da koristi Platformu, na stalnom ili privremenom nivou. Takođe, moguće je preduzeti i druge mere, uključujući, ali ne ograničavajući se na podnošenje prijava nadležnim organima.

Prijem komercijalnih poruka

Potrošači koji žele da primaju obaveštenja o najnovijim proizvodima, trendovima i posebnim ponudama na Platformi, to mogu učiniti prijavom na Ananas Newsletter na dva načina:

  • prilikom registracije, označavanjem opcije: „Želim da primam obaveštenja o najnovijim proizvodima, popustima i promocijama“; ili
  • unošenjem e-mail adrese u dnu početne stranice, ispod sekcije „Budi u toku!“.

Potrošač u svakom trenutku može da opozove pristanak za prijem komercijalnih poruka, a obaveza je Platforme da redovno proverava i prihvata opoziv pristanka koji upućuje potrošač koji ne želi da prima takve komercijalne poruke.

Rešavanje sporova

Ugovorne strane saglasne su da se odredbe Opštih uslova i predugovornih informacija tumače na način koji doprinosi izvršenju ugovornih obaveza na obostranu korist. Ugovorne strane su saglasne da sve eventualne nesporazume koji nastanu tokom trajanja ugovornog odnosa pokušaju da reše mirnim putem. Ukoliko u tome ne uspeju, nadležan će biti sud u Beogradu uz primenu prava Republike Srbije.

Vansudsko rešavanje potrošačkih sporova

U skladu sa Zakonom o zaštiti potrošača, potrošač može spor da reši u postupku vansudskog rešavanja spora, na način definisan tim Zakonom.

Zaštita podataka o ličnosti

Podatak o ličnosti je svaki podatak koji se odnosi na fizičko lice čiji je identitet određen ili odrediv, neposredno ili posredno, posebno na osnovu oznake identiteta, kao što je ime i identifikacioni broj, podataka o lokaciji, identifikatora u elektronskim komunikacionim mrežama ili jednog, odnosno više obeležja njegovog fizičkog, fiziološkog, genetskog, mentalnog, ekonomskog, kulturnog i društvenog identiteta.

Obrada podataka o ličnosti je svaka radnja ili skup radnji koje se vrše automatizovano ili neautomatizovano sa podacima o ličnosti ili njihovim skupovima, kao što su prikupljanje, beleženje, razvrstavanje, grupisanje, odnosno strukturisanje, pohranjivanje, upodobljavanje ili menjanje, otkrivanje, uvid, upotreba, otkrivanje prenosom, odnosno dostavljanjem, umnožavanje, širenje ili na drugi način činjenje dostupnim, upoređivanje, ograničavanje, brisanje ili uništavanje (u daljem tekstu: obrada).

O prikupljanju, obradi i zaštiti Vaših ličnih podataka, molim vas da posetite našu Politiku privatnosti koja je dostupna na Platformi.

Važenje i izmene Opštih uslova i predugovornih informacija

Ovi Opšti uslovi su doneti i stupaju na snagu 10.02.2022. godine.

Ananas zadržava pravo da vrši izmene i dopune ovih Opštih uslova i predugovornih informacija u skladu sa izmenjenim uslovima poslovanja i u slučaju izmena zakonodavnog okvira.

Ukoliko bilo koji uslov ili odredba Opštih Uslova i predugovornih informacija postane nepunovažna, punovažnost ostalih uslova i odredbi neće biti dovedena u pitanje.
Ananas je u obavezi da potrošača na pogodan način koji je neposredno i stalno dostupan informiše o izmenama Opštih uslova i predugovornih informacija. S tim u vezi, potrošači s vremena na vreme mogu da posete ovu internet stranicu i provere da li su se Opšti uslovi i predugovorne informacije možda promenili od njihove poslednje posete.


 


 

 

Budi u toku!

Svi najnoviji, sniženi i aktuelni proizvodi se već nalaze na sajtu a mi smo ih izdvojili za tebe!
Sve što treba da uradiš je da se prijaviš na naš Newsletter!

Prijavom na Newsletter prihvataš Politiku privatnosti