Učenje je veoma obuhvatan fenomen, možemo reći da u velikoj meri i to ko smo, šta smo i kakvi smo jeste rezultat učenja. Učenje je jedan od osnovnih saznajnih psihičkih procesa, čijim se proučavanjem bavi opšta psihologija, jedna od psiholoških teorijskih disciplina, i to u kontrolisanim laboratorijskim uslovima. Mnoga saznanja o prirodi procesa učenja, o mehanizmima učenja (klasično uslovljavanje, instrumentalno uslovljavanje, učenje uviđanjem, učenje po modelu), karakteristikama i faktorima koji utiču na efikasnost učenja dugujemo ovim istraživanjima.Proces učenja/nastave predstavlja srž obrazovnog procesa, samu njegovu suštinu. Da bi se obezbedio kvalitet obrazovanja, centralno pitanje kojim se moramo baviti jeste kvalitet procesa učenja/nastave. Cilj ove knjige jeste da s raznih strana osvetli školsko učenje, da pomogne u razumevanju učenja u formalnom, institucionalnom obrazovnom kontekstu i da na osnovu tog razumevanja omogući bolje praktično delovanje i obezbeđivanje što boljeg kvaliteta školskog učenja/nastave u specifičnim okolnostima.Zato se ova knjiga može koristiti na više načina.Ovo nije klasičan udžbenički tekst. Iz njega studenti neće dobiti gotove „„recepte““, jedan tačan odgovor za svako pitanje. U najboljem slučaju, dobiće valjanu osnovu za razumevanje procesa nastave/učenja i oslonac za promišljanje kako rešavati konkretno pitanje.
Učenje je veoma obuhvatan fenomen, možemo reći da u velikoj meri i to ko smo, šta smo i kakvi smo jeste rezultat učenja. Učenje je jedan od osnovnih saznajnih psihičkih procesa, čijim se proučavanjem bavi opšta psihologija, jedna od psiholoških teorijskih disciplina, i to u kontrolisanim laboratorijskim uslovima. Mnoga saznanja o prirodi procesa učenja, o mehanizmima učenja (klasično uslovljavanje, instrumentalno uslovljavanje, učenje uviđanjem, učenje po modelu), karakteristikama i faktorima koji utiču na efikasnost učenja dugujemo ovim istraživanjima.Proces učenja/nastave predstavlja srž obrazovnog procesa, samu njegovu suštinu. Da bi se obezbedio kvalitet obrazovanja, centralno pitanje kojim se moramo baviti jeste kvalitet procesa učenja/nastave. Cilj ove knjige jeste da s raznih strana osvetli školsko učenje, da pomogne u razumevanju učenja u formalnom, institucionalnom obrazovnom kontekstu i da na osnovu tog razumevanja omogući bolje praktično delovanje i obezbeđivanje što boljeg kvaliteta školskog učenja/nastave u specifičnim okolnostima.Zato se ova knjiga može koristiti na više načina.Ovo nije klasičan udžbenički tekst. Iz njega studenti neće dobiti gotove „„recepte““, jedan tačan odgovor za svako pitanje. U najboljem slučaju, dobiće valjanu osnovu za razumevanje procesa nastave/učenja i oslonac za promišljanje kako rešavati konkretno pitanje.
Za vreme korišćenja bilo koje stranice na veb-sajtu ananas.rs, kompanija Ananas može da sačuva određene informacije na korisnikov uređaj, putem "kolačića" (eng. "cookies").