Koliko je duboka naša potreba da se osećamo značajnim? Šta je potrebno da se postane slavna ličnost? Šta običnog smrtnika pretvara u poluboga? Šta je civilizovani prezir – alternativa političkoj korektnosti ili pronalaženje načina da koegzistirate, sarađujete i stičete ugled? Kako se izboriti sa strahom od smrtnosti? Šta znamo o psihologiji herojstva i težnji za slavom? Pitanja sredovečnosti: U čemu sam dobar? Šta daje smisao mom život? Kako da ostavim delo trajne vrednosti? Pitanja su sa kojima se u knjizi bavi Karlo Strenger, švajcarsko-izraelski psiholog, filozof, egzistencijalni psihoanalitičar, javni intelektualac.Vrednost svega, počev od kompanija do religije i od gramofonskih ploča do ideje, određivana je pomoću sistema rangiranja i rejtinga. Bilo je logično da se ovaj robni odnos proširi i na ljude što je ubrzano novim globalnim sistemom infozabave. Glavna aktivnost ovog sistema bila je rangiranje ljudi za sopstvene svrhe: bile su mu potrebne globalno poznate ličnosti za globalni marketing i reklamiranje. Rezultat su dva modela dobrog života: slavna ličnost, tj. koliko ste poznati i finansijski uspeh. Tako je rođena nova vrsta: Homo globalis, velika grupa ljudi čiji je identitet snažno definisan njihovom uključenošću u globalni infozabavni svet. Homo globalis je postao roba koja ima vrednost i sa kojom se trguje širom sveta. U knjizi se ponovo pocenjuje šta znači živeti vredan, ispunjen život i kako do pobede razuma i humanosti nad netrpeljivošću, pohlepom i neznanjem. Kako znate da je baš vaš pogled na svet suštinski smislen?Da li je slava povezana sa prolaznošću ili besmrtnošću?Politička korektnost i žestoka debata između pogleda na svet.Kako savladati sklonost ka nasilnoj odbrani pogleda na svet?Koja je razlika između tolerancije i tolerisanja?Izuzetno ambiciozna knjiga koja istražuje mogućnost vođenja kvalitetnog i smislenog života u savremenom svetu. Srećom, autor poseduje erudiciju, promišljenost, jasnoću izražavanja i sposobnost da izvuče najbolje iz svoje kliničke prakse, ali i iz znanja mnogih važnih mislilaca i tako bogato nagradi čitaoce.
Koliko je duboka naša potreba da se osećamo značajnim? Šta je potrebno da se postane slavna ličnost? Šta običnog smrtnika pretvara u poluboga? Šta je civilizovani prezir – alternativa političkoj korektnosti ili pronalaženje načina da koegzistirate, sarađujete i stičete ugled? Kako se izboriti sa strahom od smrtnosti? Šta znamo o psihologiji herojstva i težnji za slavom? Pitanja sredovečnosti: U čemu sam dobar? Šta daje smisao mom život? Kako da ostavim delo trajne vrednosti? Pitanja su sa kojima se u knjizi bavi Karlo Strenger, švajcarsko-izraelski psiholog, filozof, egzistencijalni psihoanalitičar, javni intelektualac.Vrednost svega, počev od kompanija do religije i od gramofonskih ploča do ideje, određivana je pomoću sistema rangiranja i rejtinga. Bilo je logično da se ovaj robni odnos proširi i na ljude što je ubrzano novim globalnim sistemom infozabave. Glavna aktivnost ovog sistema bila je rangiranje ljudi za sopstvene svrhe: bile su mu potrebne globalno poznate ličnosti za globalni marketing i reklamiranje. Rezultat su dva modela dobrog života: slavna ličnost, tj. koliko ste poznati i finansijski uspeh. Tako je rođena nova vrsta: Homo globalis, velika grupa ljudi čiji je identitet snažno definisan njihovom uključenošću u globalni infozabavni svet. Homo globalis je postao roba koja ima vrednost i sa kojom se trguje širom sveta. U knjizi se ponovo pocenjuje šta znači živeti vredan, ispunjen život i kako do pobede razuma i humanosti nad netrpeljivošću, pohlepom i neznanjem. Kako znate da je baš vaš pogled na svet suštinski smislen?Da li je slava povezana sa prolaznošću ili besmrtnošću?Politička korektnost i žestoka debata između pogleda na svet.Kako savladati sklonost ka nasilnoj odbrani pogleda na svet?Koja je razlika između tolerancije i tolerisanja?Izuzetno ambiciozna knjiga koja istražuje mogućnost vođenja kvalitetnog i smislenog života u savremenom svetu. Srećom, autor poseduje erudiciju, promišljenost, jasnoću izražavanja i sposobnost da izvuče najbolje iz svoje kliničke prakse, ali i iz znanja mnogih važnih mislilaca i tako bogato nagradi čitaoce.
Za vreme korišćenja bilo koje stranice na veb-sajtu ananas.rs, kompanija Ananas može da sačuva određene informacije na korisnikov uređaj, putem "kolačića" (eng. "cookies").