Pročitajte odgovore na najčešće postavljena pitanja u sekciji ispod. Ukoliko ne nadjete odgovor, uvek možete da kontaktirate našu korisničku podršku.
Skoči na temu
Kako da se registrujem na Ananas platformu?
Postoje tri načina: preko email adrese, preko Google naloga ili preko Facebook naloga.
1. Klikni na dugme „Napravi nalog/prijavi se“, koje se nalazi u gornjem desnom uglu:
2. Klikni na „Registruj se“:
3. Unesi email adresu, ime, prezime i lozinku, a zatim pritisni „Registruj se“:
4. Ukoliko je registracija uspešno završena na ekranu će se pojaviti poruka, a biće ti poslat i email:
5. Nakon uspešne registracije, potrebno je da otvoriš email dobrodošlice koji je poslat na adresu ostavljenu prilikom registracije, a potom da pritisneš dugme „Verifikuj svoj email“:
6. Nakon što pritisneš dugme „Verifikuj svoj email“ dogodiće se automatsko preusmeravanje na tvoj novi Ananas profil. Ovime je registracija uspešno završena:
1. Klikni na „Napravi nalog/prijavi se“ dugme koje se nalazi u gornjem desnom uglu:
2. Klikni na „Registruj se“:
3. Klikni na dugme „Nastavi sa Google nalogom“:
4. Doći će do automatskog preusmeravanja na Google nalog gde je potrebno da se uloguješ:
5. Dogodiće se preusmeravanje na tvoj novi Ananas profil. Nakon što obradimo tvoje podatke, doći će do preusmeravanja na Homepage, čime je registracija uspešno završena:
1. Klikni na „Napravi nalog/prijavi se“ dugme koje se nalazi u gornjem desnom uglu:
2. Klikni na „Registruj se“
3. Klikni na dugme „Nastavi sa Facebook nalogom“:
4. Dogodiće se automatsko preusmeravanje na Facebook stranicu gde je potrebno da se uloguješ na svoj profil unošenjem email adrese/mobilnog telefona i šifre:
5. Nakon toga, dogodiće se preusmeravanje na tvoj novi Ananas profil. Ovime je registracija uspešno završena:
Šta dobijam registracijom?
Besplatnom registracijom dobijaš sledeće pogodnosti:
Da li je registracija obavezna za kupovinu?
Nije obavezna, ali registrovani korisnici imaju pristup dodatnim pogodnostima. Gosti (kupovina bez registrovanog naloga) imaju opciju da informacije koje su uneli tokom kupovine iskoriste za registraciju odmah nakon poslate porudžbine. Lični podaci i informacija o plaćanju su već uneti prilikom poručivanja i nema potrebe za njihovim ponovnim unošenjem. Osim toga, registrovani korisnici nakon prve kupovine karticom stiču status Ananas+ korisnika (videti više u okviru Ananas+ klub).
Zašto moram da ostavim broj telefona i e-mail adresu?
Neophodno je navesti broj telefona. Na ovaj broj možemo te kontaktirati u vezi sa porudžbinom i/ili dostavom, kao i povratom robe, a ukoliko izabereš isporuku na Ananas Paketomat, potrebno je da ukucaš broj telefona koji je naveden pri kupovini.
Neophodno je navesti i e-mail adresu jer ćemo ti tako slati odgovore na tvoja pitanja Korisničkoj podršci. Tvoja e-mail adresa važna je i za oporavak zaboravljene lozinke. Ukoliko to želiš, na ovu adresu slaćemo i obaveštenja o najnovijim proizvodima, popustima i promocijama.
Prilikom izbora dostave na Ananas Paket Zonu ili Ananas Paketomat, tvoj identifikacioni QR kod ili numerički kod dobićeš u e-mail poruci.
Kako ažuriram lične podatke na nalogu i kako da promenim lozinku?
Kako bi kao registrovani korisnik mogao da ažuriraš lične podatke, potrebno je da se uloguješ na svoj profil. Možeš da ažuriraš ime i prezime, broj telefona, datum rođenja, pol i lozinku.
Klikom na link izmeni podatke otvoriće se forma za izmenu podataka:
Nakon što u formi Lični podaci uneseš izmene, možeš da ih sačuvaš klikom na dugme „Sačuvaj izmene“.
Ukoliko želiš da izmeniš lozinku, potrebno je da u formi Podaci za prijavu uneseš svoju trenutnu lozinku, zatim novu i na kraju sačuvaš izmene klikom na dugme „Sačuvaj izmene“.
Da li je bezbedno da ostavljam podatke o platnoj kartici?
Naš osnovni zadatak je da sve tvoje podatke učinimo bezbednim. Tvoji lični podaci su zaštićeni pomoću vodećeg bezbednosnog protokola na Internetu i u skladu sa PCI DSS standardima za sigurna plaćanja.
Za dodavanje platne kartice potrebno je da klikneš na tvoje ime u gornjem desnom uglu, a potom na dugme Platne kartice.
Imaćeš opciju da odabereš karticu (ukoliko si je prethodno već sačuvao) ili da klikom na dugme „Nova kartica“ uneseš podatke o platnoj kartici.
Kada klikneš na dugme „Nova kartica“, otvoriće ti se polja sa podacima o kartici koje je potrebno da uneseš.
Na kraju je potrebno da pritisneš dugme „PLATI“, kako bi transakcija bila obavljena.
Gde mogu da vidim istorijat mojih porudžbina?
Za istorijat tvojih porudžbina potrebno je da klikneš na tvoje ime u gornjem desnom uglu, a potom na dugme Porudžbine i povrati. Automatski će ti se izlistati sve tvoje prethodne porudžbine.
Gde i kako mogu da unesem ili izmenim adresu za dostavu?
Za ažuriranje adrese potrebno je da klikneš na tvoje ime u gornjem desnom uglu, a potom na dugme Adrese.
Klikni na znak + iznad „Dodaj adresu“, unesi tražene podatke i klikni dugme „Dodaj adresu“.
Gde i kako mogu da se prijavim za obaveštenja o najnovijim proizvodima, trendovima i posebnim ponudama na Ananasu?
Na Ananas Newsletter možeš da se prijaviš na dva načina. Prilikom registracije, označi opciju: „Želim da primam obaveštenja o najnovijim proizvodima, popustima i promocijama“ ili možeš da u dnu početne stranice uneseš svoju mejl adresu, ispod sekcije Budi u toku!
Prijava
1. Korisnik koji se registrovao regularnim putem može se ulogovati na platformu koristeći svoj e-mail i lozinku.
2. Korisnici se mogu logovati i preko društvenih mreža (social log-in) koristeći svoje naloge za Facebook ili Google.
Zašto kupovati online?
Online kupovina je prilika da brzo i lako poručiš proizvode koje želiš, uporediš ponude i cene, pratiš sniženja i popuste, brzo dobiješ naručeni proizvod i uštediš vreme. Jednim klikom ti je dostupna ponuda raznovrsnih proizvoda od velikog broja trgovaca.
Kupovinu možeš obaviti sa bilo kog mesta u bilo koje doba dana ili noći, onda kada tebi odgovara, preko mobilnog telefona, računara ili tableta. Plaćanje je jednostavno i sigurno, a isporuka brza i prilagođena tvom vremenu i lokaciji koja tebi odgovara.
Kako pronaći željeni proizvod?
Svaki proizvod možeš pronaći na dva načina:
1. Korišćenjem pretrage
Unesi u polje za pretragu, koje se nalazi na vrhu Početne strane, i karakteristične ključne reči u vezi sa željenim proizvodom – najčešće naziv, robnu marku, model ili šifru proizvoda.
2. Kroz kategorije
Iz menija „Sve kategorije“ pronađi kategoriju kojoj pripada željeni proizvod, a zatim i željeni proizvod.
Kako da poručim proizvod?
Porudžbinu možeš napraviti na dva načina – samostalno na portalu ili uz pomoć agenata Korisničke podrške.
Kada pronađeš željeni proizvod, klikni na dugme „Dodaj u korpu“:
Ukoliko proizvod ima više opcija, pre dodavanja u korpu ćeš morati da izabereš konkretnu varijantu proizvoda (boja, veličina itd.).
Klikom na dugme „Dodaj u korpu“, na ekranu se pojavljuje obaveštenje da je proizvod dodat u korpu:
Klikom na ikonu korpe u gornjem desnom uglu ekrana otvara se pregled narudžbine sa tvojim odabranim proizvodima. Kupovinu nastavljaš klikom na dugme „Nastavi ka plaćanju“:
Klikom na dugme „Izaberi način dostave“, imaš opciju da nastaviš kao gost ili da se registruješ. Ukoliko obaviš kupovinu kao gost, uvek možeš naknadno da napraviš nalog jer tako stičeš priliku da postaneš korisnik Ananas+ . Ukoliko imaš nalog, prijavljuješ se sa tvojom email adresom i lozinkom:
Ukoliko nastaviš kao gost, klikom na dugme „Nastavi bez naloga“ otvara se prozor sa neophodnim podacima koje treba da popuniš kako bi se porudžbina realizovala: ime, prezime, broj telefona, email, grad, poštanski broj, ulica i kućni broj. Unos potvrđuješ klikom na „Pregledaj porudžbinu“:
Nakon što si uneo svoje podatke, pritisni dugme Pregled porudžbine. Ovde možeš da izmeniš lične podatke. Ukoliko korpa i podaci za dostavu izgledaju dobro prelaziš na plaćanje klikom na „Način plaćanja“:
Možeš da biraš između plaćanja karticom ili plaćanja pouzećem:
Nakon što potvrdiš podatke za dostavu i slanje računa, potrebno je samo da se saglasiš sa Opštim uslovima i predugovornim informacijama i Politikom privatnosti i klikneš dugme Nastavi ka plaćanju.
Ukoliko je kao način plaćanja izabrana platna kartica, vrši se preusmeravanje na stranicu Pružaoca usluga internet plaćanja. Na toj stranici unosiš podatke tvoje platne kartice, a potom pritisni dugme „PLATI“:
Nakon što je transakcija uspešno izvršena, dobićeš mail obaveštenja, a na ekranu će se pojaviti poruka da je tvoja porudžbina uspešno primljena:
Ako ti je potrebna pomoć prilikom poručivanja proizvoda, možeš se javiti Korisničkoj podršci. Na raspolaganju su ti:
Na kraju ćeš dobiti potvrdu da je porudžbina kreirana. Uz potvrdu poslaćemo ti i specifikaciju tvoje porudžbine.
Lista želja
Pored svakog artikla uz opciju „Dodaj u korpu“ nalazi se opcija za dodavanje proizvoda na listu želja. Lista želja ti omogućava da zapamtiš proizvode koji te interesuju i da ih sačuvaš u svom korisničkom nalogu, a zatim da ih kasnije brzo pronađeš i kupiš. Listu želja možeš koristiti samo ako si registrovan korisnik.
Kako mogu da izmenim ili otkažem porudžbinu?
Porudžbinu možeš da otkažeš do momenta dok porudžbina u skladištu trgovca ne bude spremna za slanje. To možeš da učiniš preko platforme na stranici Porudžbine i povrati ili putem kontakt forme na stranici Korisnička podrška, to jest klikom na dugme Piši nam u gornjem levom uglu.
Porudžbinu je moguće otkazati i pozivom na broj 0800 000 111 i biranjem opcije 3, do momenta dok porudžbina ne bude spremna za slanje.
Obavljanje kupovine u svojstvu pravnog lica
Porudžbinu možeš napraviti kao pravno lice i bez obzira na to da li želiš da platiš karticom, gotovinom ili uplatnicom (virmansko plaćanje) sve metode dostave su ti dostupne.
Ukoliko plaćaš karticom ili gotovinom možeš uneti svoj PIB na sledeći način:
Kupovina za poklon
Proizvod možeš poslati kao poklon. Takva porudžbina se plaća platnom karticom. Ako ne želiš da primalac poklona dobije i račun, prilikom unosa podataka za isporuku, potrebno je da uneseš adresu primaoca poklona, a kao adresu za prijem računa potrebno je da navedeš svoju e-mail adresu.
Mogu li da promenim adresu isporuke nakon što sam poručio?
Nije moguće promeniti adresu, ali je moguće otkazati porudžbinu i to što ranije – pre nego što porudžbina u našem magacinu bude spremna za slanje. Za otkazivanje porudžbine vidi Kako mogu da izmenim ili otkažem porudžbinu?
Načini plaćanja
Proizvode koje poručiš preko Ananasa možeš platiti:
Platnom karticom – (Visa, MasterCard, Maestro, Dina) – Ukoliko je kao način plaćanja izabrana platna kartica doći će do automatskog preusmeravanja na sigurnu stranicu Pružaoca usluga internet plaćanja. Na tom sajtu popunjavaš podatke platne kartice. Ukoliko je transakcija izvršena, obavestićemo te da je rezervacija sredstava uspešno obavljena. Postoji mogućnost da, ukoliko si prijavljen korisnik, sačuvaš upotrebljenu platnu karticu na svom nalogu.
Nakon isporuke naručenih proizvoda, rezervisana sredstva će biti skinuta sa kartice. Ukoliko transakcija iz nekog razloga ne bude obavljena obavestićemo te o neuspeloj transakciji. Tada možeš pokušati ponovo ili izabrati drugi način plaćanja. Podaci o platnoj kartici čuvaju se na sigurnoj i zaštićenoj stranici Pružaoca usluga internet plaćanja u kriptovanoj formi i nisu, dostupni drugim stranama u procesu plaćanja. Podaci o platnoj kartici ni jednog trenutka nisu dostupni Platformi, uključujući i situaciju kada registrovani korisnik sačuva upotrebljenu platnu karticu na svom korisničkom nalogu. Prilikom unošenja podataka o platnoj kartici, poverljive informacije se prenose putem javne mreže u zaštićenoj (kriptovanoj) formi upotrebom SSL protokola i PKI sistema, kao trenutno najsavremenije kriptografske tehnologije.
Pouzećem - Celokupan iznos narudžbine plaćaš prilikom preuzimanja pošiljke. Plaćanje pouzećem se vrši isključivo gotovinski, kuriru na ruke.
Karticom ili gotovinom na NIS i Gazprom benzinskim stanicama (gotovinom samo iznosi manji od 100.000 RSD)
Uplatnicom ili virmanskim plaćanjem
Kako dobijam račun?
Fiskalni račun trgovca od koga si kupio robu dobićeš mejlom ukoliko je trgovac elektronski fiskalizovan - ako nije, račun se šalje fizički (dok se potvrda o kupovini svakako šalje mejlom).
Fiskalni račun se šalje nakon što je roba upakovana i preuzeta od strane kurira, zajedno sa Opštim uslovima kupovine i Zahtevom za odustanak.
Šta da radim ako mi je plaćanje karticom odbijeno?
Pokušaj ponovo malo kasnije. Ako plaćanje i dalje ne bude prihvaćeno, proveri stanje na računu. Ukoliko je sve kako treba, ali još uvek ne možeš da izvršiš plaćanje, pozovi nas na 0800 000 111, opcija 2 ili nam piši preko stranice Korisničke podrške.
Opšte informacije o svim tipovima dostave
Trudimo se da ti porudžbine dostavimo što pre. Rok za dostavu se računa od trenutka potvrde porudžbine, a status pošiljke možeš pratiti preko stranice Status porudžbine.
Na dan kada kurir preuzme tvoju pošiljku, dobićeš e-mail obaveštenje da je pošiljka preuzeta. Dostava se vrši svakog radnog dana između 8-16h.
Na dan dostave naš kurir će te obavestiti kada možeš da očekuješ svoj paket. Usluga dostave podrazumeva dostavu do kućnih vrata.
U slučaju da izabereš dostavu preko Ananas Paket Zone ili Ananas Paketomata pošiljku ćeš moći da preuzmeš u skladu sa svojim obavezama i radnim vremenom izabrane lokacije.
Na dan dostave pošiljke do izabrane lokacije, Ananas Paket Zona ili Ananas Paketomat, na mejl ćeš dobiti obaveštenje do kada možeš preuzeti pošiljku i dobićeš identifikacioni kod za preuzimanje.
Ukoliko praviš porudžbinu sa više artikala, postoji mogućnost da se poručeni artikli ne šalju svi iz istog magacina, zbog čega će tvoja porudžbina biti podeljena u više pošiljaka koji mogu imati različito vreme dostave. To takođe znači da postoji mogućnost više odvojenih naplata dostave ovih pošiljaka.
Koji načini dostave postoje?
Način dostave:
Paket dimenzija 60 x 60 x 60 cm i težine preko 30 kg smatraju se vangabaritnim. Za vangabaritne proizvode isporuka se vrši se sa dva izvršioca (2Man). Rok isporuke ovih proizvoda je od 2 do 5 radnih dana uz najavu dan ranije, kao i na dan isporuke.
Isporuka za ove proizvode se vrši do vrata kupaca i bez instalacije uređaja. Ne vršimo preuzimanje i transport starih proizvoda.
Jedna od Ananas vrednosti je ,,Kupac je kralj”. Za nas ovo znači da sve što radimo, radimo sa ciljem pružanja izvrsnog korisničkog iskustva. Zbog toga smo razvili različite mogućnosti.
Svaki proizvod obeležen bedžom Ananas Direkt se nalazi u Ananasovom skladištu što obezbeđuje bržu i povoljniju dostavu. Kako bi porudžbina bila dostavljena narednog radnog dana robu je potrebno naručiti do 20h (za sve gradove).
Roba koja se ne nalazi u Ananas Direkt biće dostavljena direktno iz skladišta trgovca. Vreme dostave je između 2 i 4 dana.
Ananas Paket Zona predstavlja mrežu maloprodajnih objekata različite namene, koji po ovlašćenju Ananasa vrše uslugu uručenja pošiljaka potrošačima.
Kada biraš na koju adresu želiš da pošiljka stigne do tebe, možeš izabrati Ananas Paket Zonu sa spiska ovlašćenih partnera po lokacijama, prikazanih sa podacima o adresi i radnom vremenu.
Ovaj način dostave je odgovor na veliki broj zahteva kupaca za fleksibilnim načinima dostave i mogućnošću da sami biraju mesto i vreme preuzimanja kupljene robe.
Naši ovlašćeni partneri za Ananas Paket Zone su kafići, manje trgovinske radnje, uslužne radnje, cvećare, menjačnice i sl.
Ananas Paket Zone se nalaze u gusto naseljenim delovima grada sa ciljem da budu što bliže adresi stanovanja ili poslovnoj adresi ili drugoj nekoj adresi po izboru potrošača, lake za lociranje, uz duže radno vreme i rad preko vikenda!
Nakon dostave pošiljke do izabrane Ananas Paket Zone, potrošač dobija e-mail da je pošiljka na raspolaganju za preuzimanje u narednih 48h.
Prilikom dolaska na preuzimanje pošiljke, potrošač pokazuje radniku Ananas Paket Zone QR kod iz mejla, koji na osnovu očitanog koda pronalazi odgovarajuću pošiljku i predaje je Potrošaču.
Ukoliko ne budeš u mogućnosti da preuzmeš pošiljku u definisanom roku, možeš zatražiti pomeranje ovog roka kontaktiranjem Korisničke podrške.
Kako bismo ti olakšali dolazak do tvog paketa, postavili smo paketomate za preuzimanje na lokacijama pogodnim za kupce. Proces ovakvog načina dostave je vrlo jednostavan.
Ananas Paketomati predstavljaju mrežu paketomata koji se koriste od strane Ananasa u cilju stavljanja pošiljaka na raspolaganje kupcima za preuzimanje.
Kada biraš na koju adresu želiš da pošiljka stigne do tebe, možeš izabrati Dostavu u Paketomat sa spiska paketomata po lokacijama, prikazanih sa podacima o adresi i radnom vremenu.
Nakon dostave pošiljke do izabranog Ananas Paketomata, potrošač dobija poruku (e-mail) da je pošiljka na raspolaganju za preuzimanje u narednih 48h.
Prilikom dolaska na preuzimanje pošiljke, potrošač na Ananas Paketomatu skenira QR kod ili ukucava numerički kod iz e-mail poruke i unosi broj telefona koji je registrovan prilikom kupovine (i prati sva uputstva na ekranu), koji na osnovu očitanog koda otvara vratanca ormarića u kome se nalazi pošiljka.
Ovaj način dostave je odgovor na veliki broj zahteva kupaca za fleksibilnim načinima dostave i mogućnošću da sami biraju mesto i vreme preuzimanja kupljene robe.
Ananas Paketomati se nalaze u raznim delovima grada sa ciljem da budu što bliže adresi stanovanja ili poslovnoj adresi ili drugoj nekoj adresi po izboru potrošača i laki za lociranje.
Besplatna dostava
Besplatna dostava je omogućena potrošačima koji su članovi Ananas + kluba (Ananas+ korisnici), ali i za ostale potrošače pod sledećim uslovima:
Ananas+ korisnici | Ostali korisnici (Non A+) |
---|---|
Vrednost proizvoda > 1499,00 RSD | Vrednost pošiljke > 2.999,00 RSD |
Važno: Pod jednom porudžbinom se podrazumevaju proizvodi od jednog Prodavca (bez obzira sa koliko adresa se dostavljaju) ili proizvodi iz Ananas magacina (bez obzira od koliko Prodavaca bili poručeni).
*besplatna dostava važi isključivo za proizvode čija pojedinačna masa ne prelazi 30kg, i čija pojedinačna vrednost je veća od 1499 RSD.
Kako pratim gde se nalazi moja porudžbina?
U mejlu dobijaš broj porudžbine. Broj porudžbine možeš pronaći na Specifikaciji porudžbine pod nazivom ID porudžbine koji se nalazi u gornjem levom uglu:
Porudžbinu možeš pratiti i sa stranice Porudžbine i povrati kojoj pristupaš iz korisničkog menija kao registrovani/prijavljeni korisnik.
Ukoliko želiš, možeš kontatirati našu korisničku podršku i mi ćemo ti obezbediti povratnu informaciju o tome kada možeš očekivati dostavu i gde se trenutno nalazi.
Zašto moja porudžbina kasni?
Ukoliko tvoja porudžbina kasni, pozovi Ananas na broj 0800 000 111 i odaberi opciju 4 ili nas kontaktiraj preko kontakt forme na strani Piši nam. Potrudićemo se da ti damo brz i tačan odgovor.
Zašto jednu porudžbinu dobijam iz više paketa i odvojeno plaćam dostavu?
Ukoliko je potrošač poručio proizvode od različitih Prodavaca i ukoliko se poručeni proizvodi dostavljaju iz različitih skladišta, proizvodi će biti dostavljeni potrošaču kroz odvojene pošiljke, dok će se naplata dostave izvršiti za svakog Prodavca pojedinačno, bez obzira iz koliko različitih skladišta se dostavljaju proizvodi od tog Prodavca.
Ukoliko kupac nije član Ananas+ , dostava za porudžbine sa jedne lokacije čija je vrednost veća od 2.999,00 RSD je besplatna.
Ukoliko potrošač jeste član Ananas+ , dostava za porudžbine sa jedne lokacije koje imaju vrednost veću od 499,00 RSD je besplatna.
Ananas+ klub
Ananas+ je loyalty program koji pruža pogodnosti za potrošače. Jedna od njih je besplatna dostava za sve pošiljke vrednosti preko 1499,00 RSD, bilo da se dostavljaju iz skladišta Ananasa ili skladišta trgovca, i čija pojedinačna težina paketa ne prelazi 30 kg.
Član Ananas+ kluba može da postane svaki registrovani korisnik koji je sačuvao platnu karticu na ananas.rs i ostvario prvu kupovinu (u bilo kom iznosu) koristeći sačuvanu karticu.
Kada potrošač postane član Ananas+ kluba, članstvo traje 90 dana. Ukoliko u tom periodu (90 dana) potrošač ostvari kupovinu/e u ukupnom iznosu od minimum 5.999,00 RSD, članstvo kao i pravo na besplatnu dostavu produžavaju se i na narednih 90 dana. Tačan datum sticanja, produžetka i istek članstva komunicira se na stranici korisničkog profila Ananas+ člana.
*besplatna dostava važi isključivo za proizvode čija pojedinačna masa ne prelazi 30kg, i čija pojedinačna vrednost je veća od 1499 RSD.
Reklamacije i povrat robe
Ukoliko želiš da izjaviš reklamaciju u vezi sa bilo kojim proizvodom koji je kupljen na našoj elektronskoj platformi, to možeš da učiniš preko platforme na stranici Porudžbine i povrati. Koraci su:
1. Kupac prvo treba da ode na listu porudžbina i izabere porudžbinu za koju želi da kreira reklamaciju, klikom na Upravljaj proizvodom.
2. Nakon klika na ’’Upravljaj proizvodom’’, kupac bira opciju ’’Vrati proizvod’’.
3.1. Kupac kreira zahtev za reklamaciju/odustanak od kupovine u 4 jednostavna koraka. U prvom koraku, kupac bira razlog vraćanja proizvoda iz padajućeg menija, a ima mogućnost dodatnog opisa, kao i dodavanja fajlova (fiskalnog računa, fotografija proizvoda, itd):
3.2. U drugom koraku, kupac dostavlja broj tekućeg računa, na koji će mu novac biti refundiran u slučaju prihvatanja zahteva za reklamaciju/odustanak.
3.3.U trećem koraku, kupac dobija adresnicu koju treba da odštampa i zalepi na pošiljku koju vraća. Nakon toga, kupac potvrđuje da je skinuo adresnicu i da je paket spreman za slanje.
3.4. Kupac bira način na koji želi da vrati pošiljku (kućna adresa ili paket zona). Kada kupac unese sve neophodne podatke, klikom na ’’Potvrdi’’, zahtev za reklamaciju/odustanak je kreiran, išto će biti potvrđeno porukom:
4. Nakon kreiranja, Ananas sistem će automatski poslati email notifikacije na email adresu Korisničke podrške Ananasa, na email adresu Kupca koju je koristio u toku kreiranja porudžbine, i na email adresu Prodavca čiji je proizvod predmet reklamacije.
Drugi način na koji zahtev za odustanak ili reklamaciju možeš da izjaviš je i putem kontakt forme na stranici Piši nam u gornjem levom uglu.
Konačno, zahtev za odustanak ili reklamaciju je moguće izjaviti i pozivom na broj 0800 000 111 i biranjem opcije 4.
Mogao bi da kontaktiraš i Prodavca od koga si kupio proizvod direktno, ali ti savetujemo da reklamaciju izjaviš preko nas kako bismo bili u prilici da ti pomognemo u procesu rešavanja reklamacije.
Da bi izjavio reklamaciju potreban ti je dokaz o kupovini. Uz svaku pošiljku dobija se dokumentacija (pre svega račun i specifikacija porudžbine) koja može da posluži kao dokaz i zato je važno da je sačuvaš sve do isteka perioda od dve godine koliko je Prodavac odgovoran za nesaobraznost proizvoda, odnosno sve dok važi garantni period u slučaju da je proizvođač izdao garantni list.
Kada nam izjaviš reklamaciju, potvrdićemo ti prijem reklamacije i saopštiti broj pod kojim je zavedena. Odgovor na reklamaciju dobićeš najkasnije u roku od 8 dana od prijema reklamacije. Što se tiče odustanaka od kupovine, rešenje možeš da očekuješ najkasnije u roku od 14 dana od trenutka izjavljivanja odustanka od kupovine.
Veoma je bitno da reklamaciju izjaviš što pre, a problem sa kojim se suočavaš detaljno opišeš. Ukoliko nam pošalješ slike na kojima se vidi proizvod i nastali problem pomoći ćeš nam da ti odgovorimo brže i kvalitetnije.
Reklamacije u vezi sa dostavom (reklamacije u prvih 24 sata od dostave)
Ukoliko se tvoja reklamacija odnosi na problem nastao u vezi sa dostavom (npr. dostavljen ti je oštećen ili pogrešan proizvod i slično) važno je da nam izjaviš reklamaciju što je pre moguće, a najkasnije u roku od 24 sata od momenta kada je pošiljka primljena. Na taj način ćemo brzo reagovati i odgovorićemo ti na reklamaciju u najkraćem roku.
Takođe, kreiraćemo nalog kurirskoj službi za preuzimanje reklamiranog proizvoda na tvojoj adresi.
Ukoliko je reklamiran proizvod dostavljen iz Ananas Direkta , kurirske službe City Express i M&M će preuzeti pošiljku besplatno.
Ukoliko je reklamiran proizvod dostavljen iz skladišta prodavca , kurirske službe će transport naplatiti prodavcu ili servisu.
Ukoliko je dostavljen oštećen proizvod, kurirska služba sačinjava zapisnik o tome, u većini slučajeva i odnosi pošiljku sa sobom. Iz tog razloga pošiljku ne treba prepakivati već ostaviti onako kako je stigla. Može se takođe desiti da kurirska služba ne odnese pošiljku sa sobom, o čemu treba da nas obavestiš kako bismo ti javili dalje korake.
Ukoliko je dostavljen pogrešan proizvod onda ga treba adekvatno spakovati za dalji transport. Pakuje se sve što je stiglo (proizvod, račun, otpremnica, itd.). Na tebi je da adekvatno spakuješ proizvod za transport kako bismo izbegli mogućnost oštećenja (pogledati Uputstvo za pakovanje paketa).
Izjavljivanjem reklamacije u roku od 24 sata od prijema proizvoda pomažeš nam da, ukoliko rešenje reklamacije podrazumeva i vraćanje novca, to učinimo vrlo brzo.
Ukoliko zaključimo da se tvoja reklamacija ne odnosi na problem nastao u vezi sa dostavom proizvoda, nego je u pitanju saobraznost, prosledićemo je prodavcu koji je predao proizvod na dalje rešavanje. Svakako, i dalje nastavljamo da pratimo ceo proces.
U svakom trenutku možeš da proveriš trenutni status bilo direktno na platformi, bilo kontaktiranjem Korisničke podrške.
I naravno, savet koji vredi ponavljati, je da ne preuzimaš pošiljku ukoliko na ambalaži ima vidnih tragova oštećenja.
O svim detaljima u vezi sa pravima potrošača po pitanju nesaobraznosti proizvoda i reklamacijama upoznaj se na stranici Opšti uslovi kupovine i predugovorne informacije gde su detaljnije navedena prava propisana Zakonom o zaštiti potrošača.
Odustanak od kupovine
Zahtev za odustanak od kupovine možeš kreirati isključivo u roku od 14 dana od datuma isporuke.
Poželjno je da proizvod koji vraćaš bude u originalnoj ambalaži i bez vidljivih tragova korišćenja sa svom pratećom dokumentacijom. Snosićeš odgovornost za umanjenu vrednost robe nastale kao posledica rukovanja robom na način koji nije adekvatan, odnosno koji prevazilazi ono što je neophodno da bi se ustanovili priroda, karakteristike i funkcionalnost robe. Ukoliko se utvrdi da je nastupila neispravnost ili oštećenje proizvoda krivicom kupca u tolikoj meri da se proizvod više ne može prodavati, odbiće se vraćanje plaćenog iznosa i proizvod će mu biti vraćen na njegov trošak.
Povrat novčanih sredstava zavisi od načina plaćanja:
O svim detaljima u vezi sa pravima potrošača po pitanju odustanka od kupovine i vraćanja proizvoda upoznaj se na stranici Opšti uslovi kupovine i predugovorne informacije gde su detaljnije navedena prava propisana Zakonom o zaštiti potrošača.
Kada mogu da očekujem povrat novca, hoće li mi sve biti vraćeno?
Nakon što izjaviš zahtev za odustanak, mi ćemo najkasnije u u roku od 14 dana izvršiti povraćaj uplaćenog iznosa koji podrazumeva vrednosti proizvoda i pripadajućeg dela troška dostave.
Uplatu iznosa možemo odložiti sve dok ne primimo robu koju nam vraćaš ili dok nam ne dostaviš dokaz da si nam robu poslao.
Uputstvo za pakovanje paketa
Na primer: ukoliko vraćaš knjigu molimo te da je spakuješ u kovertu ili kutiju koja odgovara veličini knjige. Potrebno je samo da ostaviš 5 cm od stranica koverte ili kutije. Kako bi predmet bio dodatno obezbeđen, možeš da ga obložiš nekim mekanim materijalom kao sto je stiropor, sunđer, stara novina ili ustrečuješ (umotaš u streč foliju) pre nego što ga spakuješ u transportno pakovanje.
Bitno je da ambalaža bude jaka i čvrsta. Ukoliko je ambalaža prethodno korišćena molimo te da vodiš računa da njena spoljašnost nije oštećena, niti ivice pohabane. Ukoliko ima nekih nalepnica, one moraju biti uklonjene kako ne bismo došli u situaciju da pošiljka bude odbijena na preuzimanju od strane kurira.
U zavisnosti od sadržaja pošiljke koju vraćaš potrebno je proizvod pre ubacivanja u kutiju dodatno zastitiš tako što ćeš ga umotati u streč ili pucketavu foliju.
Nakon što proizvod staviš u kutiju, preostali prazan prostor popuni starim novinama ili sličnim materijalom radi dodatne zaštite. Na taj način proizvod čuvaš od oštećenja kada tvoja pošiljka dođe u dodir sa ostalim kutijama.
Kada završiš sve gore navedene korake, kutiju zatvori i zalepi širokom lepljivom trakom više puta.
Koje kvalifikacije i dokumentacija su potrebne za prodaju preko ananas.rs?
Da biste se registrovali i nudili svoje proizvode kupcima na Ananas platformi, potrebno je da:
Ukoliko ste potencijalni partner koji ispunjava sve prethodno pomenute uslove, možete nas kontaktirati na: prodaja@ananas.rs
Da li je moguća promena vlasništva naloga na ananas.rs?
Vlasništvo naloga je vezano za ugovor koji se potpisuje sa Ananasom. Promenom ugovora moguće je promeniti vlasništvo naloga.
Šta se dešava ukoliko ima više dobavljača za isti artikal?
Jedna od glavnih karakteristika ananas.rs platforme i ujedno marketplace modela jeste da jedan proizvod može da se nađe u ponudi od više različitih ponuđača. Kupac će imati mogućnost da bira od koga želi da kupi proizvod u zavisnosti od ponuđene cene i brzine dostave. Algoritam na bazi kojeg će pretraga da plasira rezultate radi na bazi nekoliko parametara kao što su:
Da li moram biti ovlašćeni distributer brenda koji prodajem?
Nije neophodno da prodavac bude ovlašćeni distributer. Potrebno je da garantujete da imate sve neophodne dozvole, licence i sertifikate za prodaju asortimana koji stavljate u ponudu.
Da li je obavezno da imam svoj sajt?
Mnogim prodavcima u perspektivi će ananas.rs biti jedini online kanal prodaje. To znači da nije potrebno da imate svoj sajt ili webshop da biste svoje proizvode ponudili u online svetu.
Koliko košta ulistavanje proizvoda na ananas.rs?
Ulistavanje na ananas.rs je potpuno besplatno.
Koliko košta dostava preko ananas.rs platforme (Ananas Direkt ), a koliko samostalna dostava (dropshipping)?
Cena dostave paketa ka krajnjim kupcima se ne razlikuje u zavisnosti od toga da li roba dolazi iz Ananas Direkt ili preko dropshipping-a.
Koji je trošak transfera novca?
Celokupne troškove transfera novca snosi ananas.rs.
Koliko mi je kapitala potrebno da počnem prodaju na ananas.rs?
Kako da se kvalifikujem za dostavu preko ananas.rs platforme (Ananas Direkt )?
Ukoliko ste zainteresovani da se Vaša roba šalje krajnjem kupcu iz Ananas Direkt centra potrebno je da kontaktirate prodajni tim Ananasa na adresu prodaja@ananas.rs
Na koji način funkcioniše samostalna dostava (dropshipping)?
Kada dobijete obaveštenje o porudžbini na Vašem Portalu za prodavce i putem emaila potrebno je da u roku, koji definišemo zajedno u skladu sa Vašim očekivanjima i mogućnostima i navodimo u ugovoru o saradnji (npr. 24h), preko portala za prodavce informišete Ananas tim kada je vaša pošiljka spremna za preuzimanje od strane Ananas kurira koji porudžbinu dostavlja u najkraćem roku krajnjem kupcu. Ta informacija automatski stiže do nas onda kada odštampate adresnicu za vašu pošiljku sa portala za prodavce. Imaćete i mogućnost da nas naknadno obavestite u definisanom roku da artikla nema na stanju i da ne može biti dostavljen Kupcu.
Nakon koliko vremena je proizvod vidljiv za potrošače od trenutka dostave u Ananas Direkt ?
Vaš proizvod je vidljiv na platformi odmah nakon uspešnog ulistavanja tj. kada Ananas tim unese dogovorene provizije i time potvrdi da je asortiman spreman za objavu.
Postoje li specifični zahtevi pakovanja proizvoda?
U ovom trenutku ne postoje. Ananas zadržava pravo da u jednom trenutku standardizuje način pakovanja proizvoda koje prodavac šalje direktno iz svog magacina ili maloprodajnog objekta.
Šta se dešava sa robom nakon povrata od Kupca?
Roba se uvek vraća na adresu odakle je poslata (npr. ako je pošiljka došla iz Ananas Direkt , vraća se u Ananas Direkt ), i nakon toga se postupa u skladu sa zakonom.
Da li mogu da ulistam proizvod bez EAN koda?
Za ulistavanje proizvoda na Ananasu neophodno je da svaki posebni SKU ima zasebni EAN kod.
Ukoliko imam neke probleme, kome mogu da se obratim za pomoć?
Ukoliko Vam je potrebna naša pomoć, možete nas dobiti na broj telefona 0800 000 111 opcija 5.
Koji su uslovi povrata robe od potrošača?
Svi uslovi koji se primenjuju su u skladu sa Zakonom o zaštiti potrošača.
Kako rešavamo reklamacije usled oštećenja robe nastalog prilikom transporta?
Prvo se utvrđuje gde tj. kod koga je nastalo oštećenje. U zavisnosti od toga, odgovorno lice će kompenzovati. Ovo je detaljno regulisano Prilogom Ugovora.
U slučaju odustanka od kupovine u roku od 14 dana od dostave ko snosi trošak povrata robe i kakve su obaveze kupca pri vraćanju nekorišćenog proizvoda u originalnom pakovanju?
Kupac snosi troškove povrata robe. Kupcu se vraća celokupan iznos pošiljke + troškovi dostave ukoliko je vratio neoštećen proizvod, a sve u skladu sa Zakonom o zaštiti potrošača.
Saobraznost i garantni rok - kome se upućuje reklamacija?
Ananas će primati reklamacije koje potrošač izjavi radi ostvarivanja svojih prava, a pre svega ako isporučena roba nije saobrazna ugovoru i činiti ih dostupnim Prodavcu kako bi nastavio da sprovodi sve svoje zakonom propisane obaveze.
Za proizvod koga nema na stanju, a Kupac ga je uredno naručio i platio, kao i prateću uslugu dostave, Ananas će posredstvom Institucije EN izvršiti direktan povrat plaćenog iznosa Kupcu u zakonom definisanom roku.
Ukoliko se reklamacija Kupca odnosi na problem nastao u vezi sa dostavom robe (npr. Kupcu je dostavljen oštećen ili pogrešan proizvod i slično), Ananas će, u skladu sa posebno propisanim procedurama u vezi sa uslugama dostave robe kupcima, pratiti proces rešavanja reklamacije. Ukoliko se takva reklamacija reši u roku od 15 dana od momenta poručivanja robe od strane Kupca, a konkretan predlog za rešavanje reklamacije bude uključivao povraćaj novca, izvršiće se povrat novca potrošaču u istom roku.
Prodavac robe je u skladu sa Zakonom o zaštiti potrošača odgovoran za nesaobraznost robe koja se pojavi u roku od dve godine od dana prelaska rizika na potrošača (isporuke). Za razliku od toga, garancija je svaka izjava kojom njen davalac (Prodavac ili proizvođač) daje (dodatno) obećanje u vezi sa robom i pravno je obavezujuća pod uslovima datim u izjavi, kao i oglašavanju u vezi sa tom izjavom. U skladu sa tim potrebno je da davalac izjave i postupa.
Ne prodajem uživo ništa, nemam fiskalnu kasu i bar kodove, da li mogu da prodajem na Ananasu?
Da biste se registrovali i postali prodavac na Ananas platformi i ponudili svoje proizvode kupcima, potrebno je da:
Ukoliko ste potencijalni partner koji ispunjava sve prethodno pomenute uslove, možete nas kontaktirati na: prodaja@ananas.rs.
Koji su to benefiti dostave mog asortimana u Ananas Direkt centar?
Ananas je prva e-commerce platforma u regionu koja gradi svoj logistički tj. Fulfilment centar koji će ustupiti na korišćenje svim svojim partnerima. U toku je izgradnja Ananas Direkt u Novoj Pazovi koji će imati preko 15.000 m2 skladišnog prostora, i završetak izgradnje planiran je za prvi kvartal 2022. godine. Do tada, našim partnerima dajemo na korišćenje kapacitete DTS logističkog centra koji se takođe nalazi u Novoj Pazovi.
Benefiti korišćenja Ananas Direkt za Prodavce su sledeći:
Kako se formira maloprodajna cena?
Maloprodajnu cenu u potpunosti formira prodavac. Cena koja se prikazuje krajnjem potrošaču na ananas.rs je maloprodajna cena sa PDV-om.
Kontaktirajte korisničku podršku
Za vreme korišćenja bilo koje stranice na veb-sajtu ananas.rs, kompanija Ananas može da sačuva određene informacije na korisnikov uređaj, putem "kolačića" (eng. "cookies").